Jedna piąta Polaków planuje zastąpienie kablówki streamingiem wideo. Większość nie chce płacić więcej niż 29 zł miesięcznie
Ponad 19 procent Polaków rozważa możliwość rezygnacji z płatnej telewizji na rzecz serwisów VOD – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przy wyborze dostawcy usług streamingowych najważniejsza jest cena subskrypcji, a nowi użytkownicy platform wideo nie chcą płacić za nie więcej niż 29 złotych miesięcznie.
Informacje na temat korzystania przez użytkowników w Polsce z płatnych usług telewizyjnych i platform VOD znalazły się w opublikowanym przez UKE najnowszym badaniu konsumenckim.
Badanie przeprowadzono w listopadzie 2019 r. na próbie 1,6 tys. osób metodą CAPI (wywiad indywidualny wspomagany komputerowo).
Jedna piąta zrezygnuje z kablówki
Według sondażu UKE blisko co piąty użytkownik płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej (19,4 proc.) rozważa całkowitą rezygnację z usług tradycyjnej telewizji na rzecz internetowych serwisów wideo. Nieco bardziej skłonni do tego typu decyzji są mężczyźni.
Z kolei jedynie 15,1 proc. respondentów korzystających z płatnej TV zdecydowałoby się na dodatkową subskrypcję wideo. Największy odsetek respondentów wybrałby pakiet do 29 zł (42,3 proc.).
Najpopularniejsze filmy, najważniejsza cena
Zgodnie z raportem użytkownicy serwisów wideo korzystają z subskrypcji dziennie średnio przez 1,8 godziny, natomiast w tygodniu zajmuje im to 12,7 godzin.
Abonenci korzystający z usług wideo w internecie najczęściej oglądają filmy (73,4 proc.) i seriale (61,1 proc.). Respondenci najrzadziej oglądają magazyny telewizyjne (6,4 proc.) oraz programy publicystyczne (5,4 proc.).
Dla użytkowników najważniejszy czynnik podczas wyboru dostawcy usługi wideo to cena za subskrypcję (52 proc.). W dalszej kolejności wskazywano elastyczność wyboru oferowanych treści (38,4 proc.), oferowane treści (35.,3 proc.) oraz czas trwania umowy (32 proc.).
Według analiz najbliższe plany respondentów w okresie 12 miesięcy w odniesieniu do TV wskazują brak zmian w tym zakresie (40 proc. badanych odpowiedziało: Posiadam wyłącznie telewizję kablową/satelitarną i nie planuję zmian w usługach). Niemal 40 proc. respondentów ma trudność w udzieleniu odpowiedzi na pytanie o najbliższe plany dotyczące usług OTT oraz TV.
Dołącz do dyskusji: Jedna piąta Polaków planuje zastąpienie kablówki streamingiem wideo. Większość nie chce płacić więcej niż 29 zł miesięcznie
Polacy rzeczywiście rezygnują z płatnej telewizji, ale na rzecz naziemnej telewizji cyfrowej, lub korzystają z darmowej wersji NTC przy kupnie internetu w UPC (darmowe 34 kanały) . Nie wiemy czy takie pytanie w badaniu padło, a powinno.
Nie wiemy też, czy te 1600 osób to abonenci kablówek i tvsat, czy jest to populacja ogólna biorąca udział w badaniu; w takim wypadku osób badanych by była mniej niż połowa z tej liczby, a to już może skutkować inną interpretacją wyników.
Tekst reklamowy powinien być czytelnie oznaczony; mamy zdjęcie z Netflixem w roli głównej, ale to chyba nie wystarczy.