SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jedna piąta Polaków planuje zastąpienie kablówki streamingiem wideo. Większość nie chce płacić więcej niż 29 zł miesięcznie

Ponad 19 procent Polaków rozważa możliwość rezygnacji z płatnej telewizji na rzecz serwisów VOD – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przy wyborze dostawcy usług streamingowych najważniejsza jest cena subskrypcji, a nowi użytkownicy platform wideo nie chcą płacić za nie więcej niż 29 złotych miesięcznie.

Informacje na temat korzystania przez użytkowników w Polsce z płatnych usług telewizyjnych i platform VOD znalazły się w opublikowanym przez UKE najnowszym badaniu konsumenckim.

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2019 r. na próbie 1,6 tys. osób metodą CAPI (wywiad indywidualny wspomagany komputerowo).

Jedna piąta zrezygnuje z kablówki

Według sondażu UKE blisko co piąty użytkownik płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej (19,4 proc.) rozważa całkowitą rezygnację z usług tradycyjnej telewizji na rzecz internetowych serwisów wideo. Nieco bardziej skłonni do tego typu decyzji są mężczyźni.

Z kolei jedynie 15,1 proc. respondentów korzystających z płatnej TV zdecydowałoby się na dodatkową subskrypcję wideo. Największy odsetek respondentów wybrałby pakiet do 29 zł (42,3 proc.).

Najpopularniejsze filmy, najważniejsza cena

Zgodnie z raportem użytkownicy serwisów wideo korzystają z subskrypcji dziennie średnio przez 1,8 godziny, natomiast w tygodniu zajmuje im to 12,7 godzin.

Abonenci korzystający z usług wideo w internecie najczęściej oglądają filmy (73,4 proc.) i seriale (61,1 proc.). Respondenci najrzadziej oglądają magazyny telewizyjne (6,4 proc.) oraz programy publicystyczne (5,4 proc.).

Dla użytkowników najważniejszy czynnik podczas wyboru dostawcy usługi wideo to cena za subskrypcję (52 proc.). W dalszej kolejności wskazywano elastyczność wyboru oferowanych treści (38,4 proc.), oferowane treści (35.,3 proc.) oraz czas trwania umowy (32 proc.).

Według analiz najbliższe plany respondentów w okresie 12 miesięcy w odniesieniu do TV wskazują brak zmian w tym zakresie (40 proc. badanych odpowiedziało: Posiadam wyłącznie telewizję kablową/satelitarną i nie planuję zmian w usługach). Niemal 40 proc. respondentów ma trudność w udzieleniu odpowiedzi na pytanie o najbliższe plany dotyczące usług OTT oraz TV.

Dołącz do dyskusji: Jedna piąta Polaków planuje zastąpienie kablówki streamingiem wideo. Większość nie chce płacić więcej niż 29 zł miesięcznie

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eh
Kłamstwo - z raportu nie wynika, że 1/5 Polaków, a raczej użytkowników pay-tv.
odpowiedź
User
Netflix wydaje 2 mld dol.na marketing
Przecież na tym Netflixie są prawie same odtwarzane śmieci. Jak to porównać do TV w której niemal "żyje" całe społeczeństwo.. Wydarzenia sportowe, newsy, relacje na żywo, koncerty. Ludzie zdurnieli albo efekt lemingozy.
odpowiedź
User
ps lub tw
Kolejny "twórca artykułów internetowych" o pseudonimie ps, (post scriptum? - tylko gdzie jest tekst zasadniczy?) pisze tekst reklamowy.
Polacy rzeczywiście rezygnują z płatnej telewizji, ale na rzecz naziemnej telewizji cyfrowej, lub korzystają z darmowej wersji NTC przy kupnie internetu w UPC (darmowe 34 kanały) . Nie wiemy czy takie pytanie w badaniu padło, a powinno.
Nie wiemy też, czy te 1600 osób to abonenci kablówek i tvsat, czy jest to populacja ogólna biorąca udział w badaniu; w takim wypadku osób badanych by była mniej niż połowa z tej liczby, a to już może skutkować inną interpretacją wyników.
Tekst reklamowy powinien być czytelnie oznaczony; mamy zdjęcie z Netflixem w roli głównej, ale to chyba nie wystarczy.
odpowiedź