KEM: Monika Brodka nie za młoda do reklamy kosmetyków Oceanic 30+ (wideo)
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy kosmetyków AA Technologia Wieku 30+ firmy Oceanic z udziałem 25-letniej Moniki Brodki nie wprowadza odbiorców w błąd, nie naruszając tym samym kodeksu branżowego.
Skarga dotycząca reklam kosmetyków AA Technologia Wieku z udziałem Moniki Brodki dotyczyła wieku piosenkarki. Przypomnijmy, że 25-letnia Brodka wiosną br. została ambasadorką linii 18+, 30+ i 40+ (przeczytaj o tym więcej). Autor skargi ocenił, że młoda piosenkarka nie powinni reklamować kosmetyków dla 30- i 40-latek.
„Cudowny krem firmy AA zapewne potrafi wygładzić skórę 30-latki, ale z całą pewnością nie może obniżyć jej biologicznego wieku o 5 lat. W tym sensie reklama wprowadza w błąd w wyjątkowo niedobry sposób, mamiąc kobiety nierealnymi efektami” - ocenił odbiorca, odnosząc się do reklamy kosmetyków 30+.
W odpowiedzi na ten zarzut firma Oceanic podkreśliła, że z reklamy kosmetyków AA Technologia Wieku wynika wyraźnie, że są one przeznaczone dla osób o skórze wrażliwej i skłonnej do alergii.
„Oznaczenie na kartoniku reklamowanego produktu /30+/ informuje, dla jakiej grupy wiekowej dany produkt jest rekomendowany, czyli dla grupy około 30. roku życia. Zaznaczyć należy, iż „rekomendowany" nie oznacza, iż osoby z innych grup wiekowych nie mogą stosować takich produktów. Brak jest również ograniczeń odnośnie płci osób stosujących wspomniane produkty” - opisał producent, zauważając, że w reklamie nie ma informacji na temat wieku Moniki Brodki ani sugestii, że stosowanie tych kosmetyków pociągnie za sobą skutek w postaci upodobnienia się do prezentowanej gwiazdy. „W żadnym miejscu przedmiotowej reklamy nie występuje informacja , iż prezentowany w niej produkt może zmieniać wiek biologiczny użytkownika” - zaznaczył Oceanic.
Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do argumentacji firmy, podkreślając, że promowany produkt zawiera jedynie rekomendację, dla odbiorców w jakim wieku jest przeznaczony, a sposób i rodzaj pielęgnacji skóry zależy nie tylko od wieku, lecz również od innych czynników, takich jak poziom nawilżenia skóry, wrażliwość, poziom odżywienia, więc krem może być używany również przez młodsze konsumentki. W efekcie Komisja uznała, że reklama nie narusza norm branżowych. Jednocześnie zespół orzekający zaapelował, aby reklamodawcy zwracali baczną uwagę i ze szczególną starannością dobierali twarz kampanii reklamowej do rekomendacji wiekowych umieszczanych na produktach.
Dołącz do dyskusji: KEM: Monika Brodka nie za młoda do reklamy kosmetyków Oceanic 30+ (wideo)