Jedna trzecia internautów wykorzystuje Messengera do kontaktu z markami
Z Messengera codziennie korzysta prawie 66 proc. polskich internautów, a 36 proc. używało go do kontaktowania się z markami. W ciągu ostatnich trzech lat widać także wzrost w średniej dziennej liczby uruchomień aplikacji - wynika z danych IRCenter.
7 na 10 internautów (71 proc.) codziennie korzysta z internetu na smartfonie. 11 proc. w ogóle nie korzysta z mobilnego internetu.
Skype i Gadu-Gadu to serwisy, które mają największą różnicę pomiędzy udziałem internautów z zainstalowanym programem, a tymi, którzy codziennie z niego korzystają. W przypadku Skype różnica wynosi 47 p. proc., a Gadu-Gadu - 29 p. proc. 36 proc. internautów wykorzystuje Messengera, najpopularniejszy komunikator, do kontaktu z markami.
Messenger i WhatsApp odnotowują wzrosty, jeśli chodzi o intensywność użytkowania w ostatnich latach, podczas gdy GG i Viber notują na tym polu systematyczne spadki.
Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościowa CAWI na reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania grupie pełnoletnich internautów (n=1007, realizacja marzec 2018).
Dołącz do dyskusji: Jedna trzecia internautów wykorzystuje Messengera do kontaktu z markami