SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

Które serwisy tematyczne najbardziej zyskały, a które najbardziej straciły na popularności w Polsce w ub.r.? Przedstawiamy podsumowanie badania Megapanel PBI/Gemius w 7 kategoriach.

Kultura i rozrywka

YouTube’a w grudniu ub.r. odwiedziło ponad 2 mln polskich użytkowników więcej niż rok wcześniej, a demotywatory.pl – ok. 1,5 mln więcej. Za to serwisy z Grupy Spilgames straciły ok. 600 tys. real users, a strony Google z tej kategorii – prawie 1,4 mln mniej. Natomiast serwisy Onetu dotyczące kultury i rozrywki zanotowały wzrost liczby użytkowników, ale spadek liczby odsłon.

Kultura i rozrywka
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
youtube.com11 873 997-64,849 727 2361 166 822 36956,51
Grupa Onet.pl7 339 712825 099 97240,086 937 6351 334 185 37940,30
Grupa O2.pl6 985 856454 492 85338,156 331 359510 288 54936,78
Grupa WP6 219 976379 342 69433,975 774 873406 339 76433,55
Grupa Interia.pl4 424 144298 585 56724,164 230 482322 847 58424,58
demotywatory.pl3 776 319-20,622 257 927278 958 02013,12
Grupa Spilgames3 532 750-19,294 142 702463 401 83724,07
filmweb.pl3 079 365169 648 89116,823 046 326143 411 85517,70
Grupa Gazeta.pl2 773 37449 939 53015,153 090 43454 852 80117,95
Grupa Google2 547 983-13,913 944 52583 575 52822,92

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
youtube.com2 146 761-8,33
Grupa Onet.pl402 077-509 085 407-0,22
Grupa O2.pl654 497-55 795 6961,37
Grupa WP445 103-26 997 0700,42
Grupa Interia.pl193 662-24 262 017-0,42
demotywatory.pl1 518 392-7,50
Grupa Spilgames-609 952--4,78
filmweb.pl33 03926 237 036-0,88
Grupa Gazeta.pl-317 060-4 913 271-2,80
Grupa Google-1 396 542--9,01


 

Społeczności

Zasięg Facebooka w Polsce wzrósł w ub.r. o prawie 6,5 mln real users, czyli jedną trzecią wszystkich internautów w naszym kraju! Natomiast po ponad 1 mln użytkowników zyskały NK.pl oraz serwisy społecznościowe Onetu i Interii.

Społeczności
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa nasza-klasa.pl12 253 764-66,9210 894 6268 479 642 02563,29
facebook.com9 582 619-52,333 122 409711 214 94318,14
Grupa Onet.pl6 574 653132 945 36135,905 096 13185 430 29829,61
Grupa Gazeta.pl6 396 580384 828 10534,935 969 251345 433 77634,68
Grupa Interia.pl5 850 261132 937 18031,954 602 561150 309 47526,74
Grupa WP5 163 67749 351 30428,204 538 51551 429 21626,37
Grupa Google4 480 048-24,474 544 27243 027 29126,40
Grupa GG Network4 258 43596 851 35623,254 117 964111 785 18423,92
Grupa O2.pl3 414 51663 641 98318,653 285 92067 658 15019,09

  

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa nasza-klasa.pl1 359 138-3,63
facebook.com6 460 210-34,19
Grupa Onet.pl1 478 52247 515 0636,29
Grupa Gazeta.pl427 32939 394 3290,25
Grupa Interia.pl1 247 700-17 372 2955,21
Grupa Wirtualna Polska625 162-2 077 9121,83
Grupa Google-64 224--1,93
Grupa GG Network140 471-14 933 828-0,67
Grupa O2.pl128 596-4 016 167-0,44


Sport

Bez większych zmian w tej kategorii – żaden z serwisów nie stracił ani nie zyskał w ub.r. przynajmniej 500 tys. użytkowników. Największy wzrost zanotowały serwisy sportowe Wirtualnej Polski, a spadek – strony Gazeta.pl. Natomiast liczby odsłon witryn Onetu i o2.pl spadły o ponad 15 mln.

Sport
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa WP3 948 359127 522 07721,563 590 318123 558 89720,86
Grupa Onet.pl3 599 108131 326 33019,653 617 341148 226 06921,01
Grupa Gazeta.pl2 711 45863 160 67814,813 013 40556 057 76117,51
Grupa Interia.pl1 473 70265 907 5608,051 643 57682 308 5679,55
Grupa O2.pl550 7284 866 3443,01605 3465 407 9303,52
livesports.pl418 049-2,28266 14318 885 5371,55
Grupa Ringier Axel Springer398 7245 149 8082,18413 8354 516 0292,40
futbolowo.pl356 78414 415 4971,95252 30111 018 1401,47
kfd.pl354 457-1,94281 4461 140 9061,64
90minut.pl320 42516 030 5001,75303 48414 654 3601,76

  

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa WP358 0413 963 1800,70
Grupa Onet.pl-18 233-16 899 739-1,36
Grupa Gazeta.pl-301 9477 102 917-2,70
Grupa Interia.pl-169 874-16 401 007-1,50
Grupa O2.pl-54 618-541 586-0,51
livesports.pl151 906-0,73
Grupa Ringier Axel Springer-15 111633 779-0,22
futbolowo.pl104 4833 397 3570,48
kfd.pl73 011-0,30
90minut.pl16 9411 376 140-0,01




Styl życia

Strony lifestyle’owe Wirtualnej Polski i Inforu zyskały w ub.r. po ponad 1 mln użytkowników. Przy czym serwisy WP zanotowały jednocześnie spadek liczby odsłon. Jeszcze bardziej zmniejszyła się liczba odsłon stron lifestyle’owych G+J Polska.
 

Styl życia
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Onet.pl6 112 624358 668 51333,385 602 965280 314 27532,55
Grupa WP5 894 150354 331 84932,194 695 923356 560 11527,28
Grupa O2.pl5 242 402237 297 89528,634 799 712210 919 39527,88
Grupa Gazeta.pl4 866 852177 170 45126,584 552 689107 760 88626,45
Grupa Interia.pl3 273 782119 588 08317,883 277 717120 415 63019,04
Grupa Edipresse.pl3 038 10245 641 40916,592 353 89242 497 11313,67
Grupa Infor2 232 84515 043 11712,191 212 5558 210 0457,04
Grupa G+J Polska1 934 01922 883 47710,561 870 27730 857 40610,87
Grupa Ringier Axel Springer1 883 73612 181 05910,291 335 4289 311 6977,76
Grupa We-dwoje.pl1 689 18014 090 6159,221 399 8369 608 2078,13

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl509 65978 354 2380,83
Grupa Wirtualna Polska1 198 227-2 228 2664,91
Grupa O2.pl442 69026 378 5000,75
Grupa Gazeta.pl314 16369 409 5650,13
Grupa Interia.pl-3 935-827 547-1,16
Grupa Edipresse.pl684 2103 144 2962,92
Grupa Infor1 020 2906 833 0725,15
Grupa G+J Polska63 742-7 973 929-0,31
Grupa Ringier Axel Springer548 3082 869 3622,53
Grupa We-dwoje.pl289 3444 482 4081,09



 

Edukacja

Zasięg stron Gazeta.pl z tej kategorii zwiększył się w ciągu ub.r. o ponad 300 proc.! Spory wzrost liczby polskich użytkowników zanotowały też serwisy edukacyjne Google.

Edukacja
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Wikipedia8 713 971-47,598 190 784198 721 51147,58
Grupa Google4 551 569-24,862 782 374101 608 18216,16
Grupa Gazeta.pl3 811 71150 670 42620,82985 0534 848 3825,72
Grupa Onet.pl3 183 58628 949 37417,392 630 52625 083 99915,28
bryk.pl1 749 9877 490 6039,561 702 4017 897 9799,89
Grupa WP1 260 79612 933 7176,891 270 43015 984 7247,38
szkolnictwo.pl1 025 720-5,60692 9574 357 5284,03
zgapa.pl981 1312 566 2915,36970 6272 693 1845,64
Grupa GG Network962 73310 874 8895,261 046 17912 141 5516,08
shvoong.com952 822-5,20986 3102 242 7445,73

 

 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Wikipedia523 187-0,01
Grupa Google1 769 195-8,70
Grupa Gazeta.pl2 826 65845 822 04415,10
Grupa Onet.pl553 0603 865 3752,11
bryk.pl47 586-407 376-0,33
Grupa Wirtualna Polska-9 634-3 051 007-0,49
szkolnictwo.pl332 763-1,57
zgapa.pl10 504-126 893-0,28
Grupa GG Network-83 446-1 266 662-0,82
shvoong.com-33 488--0,53

 

Turystyka

Serwisy Grupa E-podroznik.pl w grudniu ub.r. odwiedziło dwa razy więcej użytkowników niż rok wcześniej. Natomiast rozklad-pkp.pl i strony turystyczne Onetu zanotowały spore spadki liczby odsłon.

Turystyka
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
rozklad-pkp.pl2 035 73251 158 72511,121 849 35961 713 25610,74
Grupa Onet.pl1 893 32918 002 94910,342 006 14634 097 86011,65
Grupa WP1 060 50214 400 2835,79852 2439 784 5424,95
Grupa E-podroznik.pl1 057 284-5,77518 3245 496 0663,01
Grupa Nocowanie.pl735 6676 618 8224,02438 1643 766 9232,55
Grupa Eholiday.pl691 9065 977 1693,78586 5854 168 9113,41
Grupa Meteor24.pl516 749-2,82274 0793 376 1621,59
Grupa eSKY.pl483 846-2,64295 864809 3311,72
odleglosci.pl377 152-2,06312 4601 303 9171,82

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
rozklad-pkp.pl186 373-10 554 5310,38
Grupa Onet.pl-112 817-16 094 911-1,31
Grupa Wirtualna Polska208 2594 615 7410,84
Grupa E-podroznik.pl538 960-2,76
Grupa Nocowanie.pl297 5032 851 8991,47
Grupa Eholiday.pl105 3211 808 2580,37
Grupa Meteor24.pl242 670-1,23
Grupa eSKY.pl187 982-0,92
odleglosci.pl64 692-0,24

 

Erotyka

Najbardziej zmienna z kategorii tematycznych Megapanelu – sześciu serwisów, które w grudniu ub.r. znalazły się w czołowej dziesiątce, rok wcześniej nie było nawet w dwudziestce. Oznacza to oczywiście, że w ciągu roku zanotowały duże wzrosty odwiedzalności.

Erotyka
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
redtube.com1 527 162-8,341 562 81768 401 6629,08
sexnk.net1 471 238-8,03   
pornhub.com1 301 825-7,11957 99347 241 1035,57
xvideos.com1 171 782-6,40678 80128 988 1283,94
livejasmin.com1 168 595-6,381 222 61013 182 7357,10
xvideoslive.com1 151 048-6,29   
sexrura.pl1 131 482-6,18   
pornhublive.com1 119 752-6,11   
xhamster.com766 189-4,18   
Grupa Wirtualna Polska760 13274 041 2114,15827 03494 185 9544,80

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
redtube.com-35 655--0,74
sexnk.net   
pornhub.com343 832-1,54
xvideos.com492 981-2,46
livejasmin.com-54 015--0,72
xvideoslive.com   
sexrura.pl   
pornhublive.com   
xhamster.com   
Grupa Wirtualna Polska-66 902-20 144 743-0,65


 

Dołącz do dyskusji: Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl