SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze witryny tematyczne w grudniu 2009 r.

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (grudzień 2009 r. - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?

Informacje, publicystyka, media

W czołówce tej kategorii przeważają spadki popularności, a najwięcej – ponad milion użytkowników – straciły serwisy informacyjne Grupy TVN. Niewielkie wzrosty liczby real users zanotowały jedynie witryny informacyjne WP, Google oraz se.pl. Liderujące w tej kategorii strony informacyjne Onet.pl odwiedziło prawie 200 tys. internautów mniej niż w listopadzie, za to wykonali oni ok. 6 mln odsłon więcej.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy informacyjne 5 829 701 226 784 383 33,87% tak
2 Grupa Gazeta.pl - Serwisy informacyjne 5 007 510 124 801 028 29,09% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne 4 762 153 183 117 525 27,67% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy informacyjne 3 369 085 75 716 488 19,57% tak
5 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 2 730 238 32 323 787 15,86%  
6 Grupa Media Regionalne - Serwisy informacyjne 2 626 404 61 244 369 15,26%  
7 Grupa TVN - Serwisy informacyjne 1 697 790 54 581 302 9,86% tak
8 Grupa Axel Springer - Serwisy informacyjne 1 290 759 29 747 186 7,50% tak
9 Grupa Google - Serwisy informacyjne 1 285 710 3 231 442 7,47%  
10 Grupa Infor - Informacje 1 255 204 24 650 035 7,29% tak
11 Grupa o2.pl - Serwisy informacyjne 1 122 695 17 318 961 6,52% tak
12 Grupa Presspublica - Serwisy informacyjne 1 072 653 17 541 982 6,23% tak
13 Grupa TVP - Serwisy informacyjne 1 004 641 10 055 222 5,84% tak
14 Grupa Murator - se.pl 873 733 6 577 417 5,08% tak
15 trojmiasto.pl 653 027 25 945 656 3,79%  
16 Grupa Gery.pl - Serwisy informacyjne 557 378 5 269 087 3,24% tak
17 eioba.pl 530 133 1 710 993 3,08%  
18 Grupa Polskie Radio 443 906 12 776 009 2,58%  
19 Grupa Eurozet - radiozet.pl 393 990 4 720 892 2,29% tak
20 hbo.pl 373 158 2 382 827 2,17%  


Kultura, rozrywka

youtube.com zanotował w porównaniu z listopadem minimalny spadek liczby użytkowników, za to wyraźny – o ponad 80 mln – wzrost liczby odsłon. Serwisy rozrywkowe Onet.pl straciły ponad 130 tys. real users, a strony rozrywkowe o2.pl – prawie 200 tys. Popularność serwisów rozrywkowych Google spadła poniżej 4 mln użytkowników, przez co przesunęły się one o dwie pozycje w dół.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 9 727 236 1 166 822 369 56,51%  
2 Grupa Onet.pl - Serwisy rozrywkowe 6 937 635 1 334 185 379 40,30% tak
3 Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe 6 331 359 510 288 549 36,78% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy rozrywkowe 5 774 873 406 339 764 33,55% tak
5 Grupa Interia.pl - Serwisy rozrywkowe 4 230 482 322 847 584 24,58% tak
6 Grupa Spilgames 4 142 702 463 401 837 24,07%  
7 Grupa Google - Serwisy rozrywkowe 3 944 525 83 575 528 22,92%  
8 Grupa Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe 3 090 434 54 852 801 17,95% tak
9 filmweb.pl 3 046 326 143 411 855 17,70% tak
10 imageshack.us 2 701 104 22 653 051 15,69%  
11 warofdragons.pl 2 610 884 25 586 089 15,17%  
12 wyspagier.pl 2 511 816 227 192 728 14,59%  
13 Grupa Pino.pl - Serwisy rozrywkowe 2 498 877 20 492 869 14,52%  
14 Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe 2 414 056 37 927 178 14,02%  
15 wiaderko.com 2 363 934 15 809 176 13,73%  
16 demotywatory.pl 2 257 927 278 958 020 13,12%  
17 tekstowo.pl 1 926 967 32 731 369 11,19% tak
18 Grupa Gry-online.pl 1 843 904 44 633 985 10,71% tak
19 poszkole.pl 1 835 515 282 455 894 10,66% tak
20 e-zyczenia.pl 1 776 957 16 583 762 10,32%  


Motoryzacja

otomoto.pl zanotowało ponad 350 tys. użytkowników i 11 mln odsłon mniej niż w listopadzie, ale i tak pozostało zdecydowanym liderem tej kategorii. Zresztą w całej czołówce przeważają spadki popularności – stosunkowo najmniej straciły serwisy motoryzacyjne WP i Interii. Na 10. miejscu pojawiła się Grupa Mobile.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 otomoto.pl 3 246 637 182 326 914 18,86%  
2 Grupa Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne 2 009 600 31 005 280 11,67% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne 1 653 737 31 038 424 9,61% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 589 577 37 165 823 9,23% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 018 339 15 862 293 5,92% tak
6 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 892 289 26 942 368 5,18% tak
7 autocentrum.pl 852 901 18 126 044 4,95% tak
8 Grupa Axel Springer - Serwisy motoryzacyjne 683 863 5 851 923 3,97% tak
9 Grupa V10.pl 631 684 8 532 986 3,67% tak
10 Grupa Mobile 507 438 67 889 450 2,95%  
11 Grupa o2.pl - Serwisy motoryzacyjne 504 214 6 573 967 2,93% tak
12 Grupa Auto.pl 500 114 5 136 742 2,91% tak
13 Grupa Bankier.pl - Serwisy motoryzacyjne 472 727 5 469 507 2,75% tak
14 autogielda.pl 414 817 11 942 722 2,41% tak
15 forumsamochodowe.pl 321 304 1 202 641 1,87% tak
16 scigacz.pl 316 600 3 503 767 1,84% tak
17 Grupa Wroom.pl 295 902 2 948 565 1,72% tak
18 motonews.pl 291 564 2 073 915 1,69% tak
19 autoteam.pl 267 702 1 497 092 1,56% tak
20 autogaleria.pl 215 679 3 060 074 1,25% tak


Budownictwo i nieruchomości

Również większość serwisów budowlanych zanotowała w grudniu spadki popularności w porównaniu z listopadem. Stosunkowo najmniej w czołówce straciły otodom.pl i witryny budowlane WP. Serwisy Interii wyprzedziły w tej kategorii strony Polskapresse.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Murator - Budownictwo 1 208 371 14 229 735 7,02% tak
2 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo 1 150 677 17 161 817 6,68% tak
3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 722 466 8 935 408 4,20%  
4 Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo 553 492 8 272 476 3,22% tak
5 Grupa Interia.pl - Budownictwo 485 951 22 710 403 2,82% tak
6 Grupa Polskapresse - Budownictwo i nieruchomości 469 008 25 349 762 2,72% tak
7 nieruchomosci-online.pl 418 752 7 048 303 2,43% tak
8 Grupa Meble.pl - Budownictwo 413 499 3 168 868 2,40%  
9 domiporta.pl 396 311 11 516 535 2,30% tak
10 Grupa Oferty.net 392 167 7 645 843 2,28%  
11 Grupa AVT - Budownictwo i nieruchomości 363 954 2 161 702 2,11% tak
12 Grupa e-budownictwo.pl 341 141 3 070 413 1,98% tak
13 skyscrapercity.com 323 319 8 983 828 1,88%  
14 Grupa o2.pl - Budownictwo 278 328 2 397 452 1,62% tak
15 Grupa Dom.pl - Budownictwo 207 269 3 819 847 1,20% tak
16 szybko.pl 201 748 3 442 693 1,17% tak
17 dom.money.pl 190 222 3 054 838 1,11% tak
18 Grupa Onet.pl - Budownictwo 182 812 5 137 882 1,06% tak
19 budnet.pl 163 338 451 612 0,95% tak
20 nportal.pl 162 195 1 804 245 0,94% tak


Edukacja

Pięć najpopularniejszych serwisów z tej kategorii odwiedziło w grudniu po ok. 500-600 tys. internautów mniej niż w listopadzie. W przypadku strony ebuda.pl spowodowało to spadek z 6. na 12. miejsce.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 8 190 784 198 721 511 47,58%  
2 sciaga.pl 2 856 319 18 457 640 16,59% tak
3 Grupa Google - Edukacja 2 782 374 101 608 182 16,16%  
4 Grupa Onet.pl - Serwisy edukacyjne 2 630 526 25 083 999 15,28% tak
5 bryk.pl 1 702 401 7 897 979 9,89% tak
6 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 1 270 430 15 984 724 7,38% tak
7 translate.pl 1 206 957 20 361 673 7,01%  
8 Grupa GG Network - Serwisy edukacyjne 1 046 179 12 141 551 6,08% tak
9 pl.shvoong.com 986 310 2 242 744 5,73%  
10 Grupa Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 985 053 4 848 382 5,72% tak
11 zgapa.pl 970 627 2 693 184 5,64% tak
12 ebuda.pl 966 942 4 958 351 5,62%  
13 klp.pl 862 898 13 944 203 5,01%  
14 pwn.pl - Serwisy edukacyjne PWN 793 495 5 052 421 4,61% tak
15 Grupa Ling.pl 745 232 18 875 169 4,33%  
16 ang.pl 699 512 7 161 751 4,06% tak
17 szkolnictwo.pl 692 957 4 357 528 4,03% tak
18 eszkola.pl 647 082 2 296 831 3,76%  
19 zadane.pl 625 106 17 594 550 3,63%  
20 Grupa o2.pl - Serwisy edukacyjne 565 145 13 933 087 3,28% tak


Erotyka

redtube.com utrzymał popularność z listopada, dzięki czemu powrócił na pozycję lidera, wyprzedzając livejasmin.com, które straciło ponad 450 tys. użytkowników. Natomiast najwięcej odsłon zanotowały serwisy erotyczne WP, a nie – jak w listopadzie – zbiornik.com.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EROTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 redtube.com 1 562 817 68 401 662 9,08%  
2 livejasmin.com 1 222 610 13 182 735 7,10%  
3 pornhub.com 957 993 47 241 103 5,57%  
4 Grupa rXmedia 953 750 28 511 652 5,54%  
5 adultfriendfinder.com 887 290 14 042 241 5,15%  
6 Grupa Wirtualna Polska - Erotyka 827 034 94 185 954 4,80% tak
7 zbiornik.com 814 614 63 354 341 4,73%  
8 xvideos.com 678 801 28 988 128 3,94%  
9 tube8.com 678 637 21 662 268 3,94%  
10 starsex.pl 661 970 18 272 007 3,85%  
11 awempire.com 630 695 2 343 180 3,66%  
12 fotka.sex.pl 569 931 13 527 845 3,31%  
13 pornotuba.pl 529 553 4 329 875 3,08%  
14 hottiestar.com 478 339 2 249 768 2,78%  
15 keezmovies.com 469 843 15 068 680 2,73%  
16 xnxx.com 457 188 19 284 473 2,66%  
17 wildsex.pl 454 121 9 130 465 2,64%  
18 pornolina.pl 452 169 11 151 117 2,63%  
19 streamate.com 446 188 2 553 423 2,59%  
20 sex-blog.pl 440 852 11 159 425 2,56%  


Serwisy sportowe

Serwisy sportowe Onet.pl zyskały w porównaniu z listopadem ponad 400 tys. użytkowników i awansowały na pierwsze miejsce. Na drugą pozycję, dzięki wzrostowi popularności o ponad 500 tys. real users, wskoczyły strony sportowe WP. Natomiast witryny sportowe Gazeta.pl straciły ponad 250 real users i spadły z pierwszego na trzecie miejsce.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPORT
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy sportowe 3 617 341 148 226 069 21,01% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy sportowe 3 590 318 123 558 897 20,86% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Serwisy sportowe 3 013 405 56 057 761 17,51% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy sportowe 1 643 576 82 308 567 9,55% tak
5 Grupa o2.pl - Serwisy sportowe 605 346 5 407 930 3,52% tak
6 Grupa Axel Springer - Serwisy sportowe 413 835 4 516 029 2,40% tak
7 90minut.pl 303 484 14 654 360 1,76% tak
8 kfd.pl 281 446 1 140 906 1,64%  
9 livesports.pl 266 143 18 885 537 1,55% tak
10 futbolowo.pl 252 301 11 018 140 1,47% tak
11 sportowefakty.pl 246 076 18 328 508 1,43% tak
12 Grupa Fit.pl - Sport 229 434 1 226 163 1,33% tak
13 Grupa Eurosport 210 030 5 561 810 1,22%  
14 livescore.com 176 685 20 047 464 1,03%  
15 Grupa Innovaweb - Sport 175 629 1 932 831 1,02% tak
16 skionline.pl 173 513 3 376 502 1,01% tak
17 Grupa Sport24.pl 172 513 6 375 268 1,00%  
18 skijumping.pl 166 545 3 871 717 0,97% tak
19 Grupa TVP - tvp.pl - tvp.pl - sport 157 807 2 437 463 0,92% tak
20 legia.com 153 940 2 881 748 0,89%  


E-commerce

Witryny Allegro.pl zanotowały spadek popularności o ponad 650 tys. real users, za to nieznacznie zyskało ceneo.pl. Na czwartym miejscu zestawienia pojawił się serwis euro.com.pl.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
E-COMMERCE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - E-commerce 10 129 509 3 301 519 286 58,85%  
2 ceneo.pl 4 275 351 82 367 693 24,84% tak
3 nokaut.pl 2 801 553 12 609 236 16,28% tak
4 euro.com.pl 2 405 460 42 647 664 13,97%  
5 Grupa Onet.pl - E-commerce 1 882 018 163 619 861 10,93%  
6 merlin.pl 1 730 260 30 250 842 10,05%  
7 Grupa Aukcjoner.pl 1 533 094 9 914 242 8,91%  
8 skapiec.pl 1 320 564 12 255 531 7,67%  
9 empik.com 1 229 629 25 287 077 7,14%  
10 Grupa Ebay 1 182 202 43 545 215 6,87%  
11 swistak.pl 1 160 512 10 669 267 6,74%  
12 Grupa Wirtualna Polska - E-Commerce 1 046 612 79 708 566 6,08% tak
13 bazarek.pl 946 936 7 182 091 5,50%  
14 bonprix.pl 909 867 23 604 626 5,29%  
15 Grupa o2.pl - E-commerce 895 356 7 359 606 5,20% tak
16 twenga.pl 891 262 4 493 937 5,18%  
17 okazje.info.pl 872 628 6 955 403 5,07% tak
18 quelle.pl 815 625 28 122 881 4,74%  
19 komputronik.pl 712 616 14 208 960 4,14%  
20 Grupa Interia.pl - E-commerce 708 685 13 996 840 4,12% tak


Styl życia

Serwisy lifestylowe Onet.pl odwiedziło ponad 400 tys. internautów mniej niż w listopadzie, a witryny o2.pl z tej kategorii – prawie 200 tys. mniej. Na popularności – prawie 250 real users – zyskały za to strony lifestylowe Axel Springer, dzięki czemu awansowały z 12. na 9. miejsce.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
STYL ŻYCIA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Styl życia 5 602 965 280 314 275 32,55% tak
2 Grupa o2.pl - Styl życia 4 799 712 210 919 395 27,88% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Styl życia 4 695 923 356 560 115 27,28% tak
4 Grupa Gazeta.pl - Styl życia 4 552 689 107 760 886 26,45% tak
5 Grupa Interia.pl - Styl życia 3 277 717 120 415 630 19,04% tak
6 Grupa Edipresse - Styl życia 2 353 892 42 497 113 13,67% tak
7 Grupa G+J Polska - Styl życia 1 870 277 30 857 406 10,87% tak
8 Grupa We-dwoje.pl - Styl życia 1 399 836 9 608 207 8,13% tak
9 Grupa Axel Springer - Styl życia 1 335 428 9 311 697 7,76% tak
10 Grupa Infor - Styl życia 1 212 555 8 210 045 7,04% tak
11 kozaczek.pl 1 130 391 20 702 146 6,57% tak
12 Grupa Innovaweb - Styl życia 909 288 10 978 664 5,28% tak
13 opoka.org.pl 895 223 7 884 939 5,20%  
14 wielkiezarcie.com 863 252 8 592 843 5,02% tak
15 dlastudenta.pl 853 390 5 408 274 4,96% tak
16 Grupa G7media - Styl Życia 847 600 14 714 130 4,92%  
17 biomedical.pl 831 823 5 156 173 4,83%  
18 Grupa Murator - Styl życia 831 442 2 479 238 4,83% tak
19 smaczny.pl 694 758 11 578 784 4,04%  
20 Grupa Styl.fm 690 130 29 465 708 4,01% tak


Turystyka

Popularność serwisów turystycznych Onet.pl przekroczyła 2 mln użytkowników, dzięki czemu awansowały one na pierwsze miejsce, wyprzedzając rozklad-pkp.pl. Witryna urlopia.pl zyskała za to w porównaniu z listopadem ponad 110 tys. real users i przeskoczyła z 20. na 10. pozycję.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
TURYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy turystyczne 2 006 146 34 097 860 11,65% tak
2 rozklad-pkp.pl 1 849 359 61 713 256 10,74%  
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne 852 243 9 784 542 4,95% tak
4 Grupa Eholiday.pl 586 585 4 168 911 3,41% tak
5 e-podroznik.pl 518 324 5 496 066 3,01% tak
6 rozklady.com.pl 471 285 2 613 913 2,74%  
7 Grupa Nocowanie.pl 438 164 3 766 923 2,55%  
8 sylwesteroferty.pl 418 728 3 762 285 2,43%  
9 Grupa G+J Polska - Serwisy turystyczne 388 036 3 137 329 2,25% tak
10 urlopia.pl 327 522 2 825 947 1,90%  
11 odleglosci.pl 312 460 1 303 917 1,82% tak
12 Grupa Gazeta.pl - Serwisy turystyczne 300 256 2 824 715 1,74% tak
13 esky.pl 295 864 809 331 1,72% tak
14 rozklady.pl 289 402 1 467 700 1,68%  
15 Grupa Meteor24.pl 274 079 3 376 162 1,59%  
16 Grupa Travelplanet.pl SA 261 160 3 291 671 1,52%  
17 Grupa Interia.pl - Serwisy turystyczne 255 068 1 849 968 1,48% tak
18 tur-info.pl 253 239 1 092 708 1,47%  
19 Grupa Fajnewczasy.pl 247 451 2 016 484 1,44%  
20 Grupa Wakacje.pl 238 972 4 309 096 1,39%  


Firmowe

Serwisy Mozilli zyskały w porównaniu z listopadem ponad 800 tys. użytkowników i zastąpiły na pierwszym miejscu strony Microsoftu, które straciły ponad 350 tys. real users. W zestawieniu pojawiły się witryny cyfrowypolsat.pl i skype.com.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
FIRMOWE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Mozilla 5 723 242 25 181 112 33,25%  
2 Grupa Microsoft - Firmowe  5 721 704 67 539 927 33,24%  
3 Grupa Orange 3 382 590 119 372 761 19,65%  
4 Grupa Plus GSM 3 058 080 97 156 509 17,77%  
5 Grupa PKO BP 2 638 120 194 267 556 15,33%  
6 adobe.com 2 257 366 12 256 603 13,11%  
7 Grupa PTC Era 2 184 862 60 129 651 12,69%  
8 Grupa Play 1 878 391 33 260 297 10,91%  
9 Grupa ING 1 601 050 133 863 792 9,30%  
10 platnosci.pl 1 570 016 5 097 759 9,12%  
11 Grupa Mbank 1 499 549 86 819 312 8,71%  
12 tp.pl 1 486 984 26 500 529 8,64%  
13 lotto.pl 1 474 933 18 541 120 8,57%  
14 Grupa BZWBK 1 401 564 79 695 843 8,14%  
15 conduit.com 1 318 032 99 932 509 7,66%  
16 tesco.pl 1 299 830 25 333 877 7,55%  
17 winamp.com 1 193 299 13 159 634 6,93%  
18 cyfrowypolsat.pl 1 173 883 19 876 461 6,82%  
19 skype.com 1 149 875 11 661 387 6,68%  
20 Grupa Pekao SA 1 097 840 110 319 541 6,38%  


Nowe Technologie

Serwisy technologiczne Interii i IDG oraz dobreprogramy.pl straciły w porównaniu z listopadem po ok. 100 tys. real users, a witryny Onetu – 200 tys. Zyskały za to strony technologiczne Axel Springer (ok. 150 tys. użytkowników) i instalki.pl (ok. 60 tys. użytkowników).
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
NOWE TECHNOLOGIE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl - Nowe technologie 4 608 833 41 950 217 26,78% tak
2 dobreprogramy.pl 3 717 453 31 016 994 21,60% tak
3 Grupa Onet.pl - Nowe technologie 3 428 987 43 558 822 19,92% tak
4 Grupa IDG - Nowe technologie 3 004 242 16 697 931 17,45% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Nowe technologie 2 231 088 10 591 343 12,96% tak
6 Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie 2 077 458 19 803 682 12,07% tak
7 instalki.pl 2 003 160 9 083 881 11,64% tak
8 frazpc.pl 1 281 971 4 567 471 7,45% tak
9 pobierz.pl 1 268 709 10 017 266 7,37%  
10 Grupa SoftMania.eu 1 260 610 6 505 686 7,32% tak
11 Grupa CATALIST.pl - Nowe Technologie 1 156 468 9 059 845 6,72%  
12 programosy.pl 1 131 355 6 852 851 6,57%  
13 brothersoft.com 1 101 721 5 585 925 6,40%  
14 pobieraczek.pl 887 775 6 503 159 5,16%  
15 Grupa Axel Springer - Nowe technologie 843 391 4 109 089 4,90% tak
16 bfmsa.com.pl 842 995 3 622 585 4,90%  
17 download.net.pl 727 035 5 199 619 4,22%  
18 telepolis.pl 710 014 6 974 751 4,12% tak
19 chip.eu 708 726 4 727 104 4,12%  
20 chip.pl 707 745 3 432 533 4,11% tak


Praca

Liderujace w tej kategorii serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl i Grupy Pracuj zanotowały spadki popularności – o odpowiednio ok. 330 tys. i 275 tys. real users. W mniejszym stopniu użytkowników straciły również witryny rekrutacyjne WP oraz infopraca.pl.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PRACA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Praca 1 575 262 30 682 616 9,15% tak
2 Grupa Pracuj - Praca 1 250 805 34 294 815 7,27% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Praca 1 199 025 8 293 590 6,97% tak
4 infopraca.pl 1 187 728 28 414 022 6,90%  
5 jobrapido.pl 782 630 13 286 878 4,55%  
6 gowork.pl 727 035 6 950 417 4,22%  
7 Grupa Money.pl - money.pl - praca.money.pl 631 113 10 050 466 3,67% tak
8 praca.pl 617 364 8 368 207 3,59%  
9 Grupa Polskapresse - Praca 497 766 8 408 091 2,89% tak
10 Grupa Allegro - Praca 484 703 3 849 907 2,82%  
11 monsterpolska.pl 396 298 2 386 084 2,30%  
12 egospodarka.pl - praca.egospodarka.pl 360 995 3 725 675 2,10% tak
13 Grupa Axel Springer - Praca 360 546 2 997 252 2,09% tak
14 szybkopraca.pl 305 765 2 657 290 1,78%  
15 jobisjob.pl 224 301 1 879 889 1,30%  
16 Grupa Onet.pl - Praca 178 880 2 824 971 1,04% tak
17 kariera.pl 166 382 1 039 244 0,97% tak
18 jobexpress.pl 130 887 726 645 0,76%  
19 Grupa jobs.pl - Praca 114 715 560 405 0,67%  
20 eu-praca.pl 114 312 344 135 0,66%  


Społeczności

Naszą-klasę odwiedziło ponad 350 tys. internautów mniej niż w listopadzie, ale wykonali oni 800 mln odsłon więcej. Natomiast Facebook nie zanotował wzrostu liczby użytkowników, za to liczba jego odsłon zwiększyła się o prawie 240 mln.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
SPOŁECZNOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 nasza-klasa.pl 10 894 626 8 479 642 025 63,29%  
2 Grupa Gazeta.pl - Społeczności 5 969 251 345 433 776 34,68% tak
3 Grupa Onet.pl - Społeczności 5 096 131 85 430 298 29,61% tak
4 Grupa Interia.pl - Społeczności 4 602 561 150 309 475 26,74% tak
5 Grupa Google - Społeczności 4 544 272 43 027 291 26,40%  
6 Grupa Wirtualna Polska - Społeczności 4 538 515 51 429 216 26,37% tak
7 Grupa GG Network - Społeczności 4 117 964 111 785 184 23,92% tak
8 Grupa o2.pl - Społeczności 3 285 920 67 658 150 19,09% tak
9 facebook.com 3 122 409 711 214 943 18,14%  
10 peb.pl 2 371 594 31 256 516 13,78%  
11 zapytaj.com.pl 2 137 125 67 153 135 12,42%  
12 wordpress.com 2 072 960 10 540 593 12,04%  
13 Grupa Fotka.pl - fotka.pl 2 001 446 1 047 567 050 11,63% tak
14 precyl.pl 1 652 723 16 048 163 9,60%  
15 grono.net 1 530 061 251 656 321 8,89% tak
16 Grupa Allegro.pl - cokupic.pl 1 290 143 5 215 102 7,50%  
17 wykop.pl 1 199 326 14 521 933 6,97%  
18 goldenline.pl 1 094 717 35 090 554 6,36%  
19 myspace.com - myspace.com - pozostałe 1 017 054 19 224 390 5,91%  
20 Grupa Odpowiedz.pl 734 975 1 742 756 4,27% tak


Mapy i lokalizatory

Najpopularniejsze w tej kategorii serwisy Google straciły w porównaniu z listopadem prawie 500 tys. użytkowników, a witryny Onet.pl – prawie 700 tys. Wśród pozostałych stron wzrosty popularności zanotowały jedynie jakdojade.pl, mapgo.pl i serwisy mapowe um.warszawa.pl.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MAPY I LOKALIZATORY
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google - Mapy i lokalizatory 4 782 871 14 686 232 27,79%  
2 Grupa Onet.pl - Lokalizator zumi.pl 3 825 293 31 109 955 22,22% tak
3 targeo.pl 846 982 2 560 516 4,92% tak
4 szukacz.pl - mapy 717 618 2 557 280 4,17% tak
5 Grupa Pf.pl - pf.pl - mapa.pf.pl 380 446 895 849 2,21% tak
6 Grupa Interia.pl - map24.interia.pl 248 610 8 937 120 1,44% tak
7 jakdojade.pl 237 463 1 293 326 1,38%  
8 miplo.pl 228 056 1 030 354 1,32%  
9 wikimapia.org 223 970 1 411 215 1,30%  
10 Grupa Wirtualna Polska - Lokalizator Docelu.pl 178 773 557 178 1,04% tak
11 planmiasta.info 162 206 581 426 0,94%  
12 dojazd.org 113 459 425 147 0,66%  
13 ad24.pl 93 268 359 074 0,54%  
14 mapgo.pl 90 164 328 371 0,52%  
15 um.warszawa.pl - mapy 76 884 159 236 0,45%  
16 pkt.pl - mapy 59 123 258 309 0,34% tak
17 Grupa o2.pl - Mapy 37 043 93 944 0,22% tak


Hosting

home.pl straciło w porównaniu z listopadem prawie milion użytkowników, dlatego spadło z pierwszego na trzecie miejsce. Zresztą większość serwisów z tej kategorii zanotowało spadki popularności – wyjątkiem witryny Osemka.pl (ponad 230 tys. real users więcej niż w listopadzie).
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
HOSTING
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl - Hosting 2 300 861 18 293 734 13,37% tak
2 Grupa Onet.pl - Hosting 2 262 412 20 524 950 13,14% tak
3 home.pl 2 048 677 43 975 768 11,90%  
4 nazwa.pl 1 575 123 30 746 002 9,15%  
5 Grupa Osemka.pl - Hosting 1 571 143 10 062 438 9,13% tak
6 Grupa Yoyo.pl - Hosting 1 514 160 13 450 306 8,80%  
7 Grupa Wirtualna Polska - Hosting 1 480 356 8 887 606 8,60% tak
8 Grupa Ovh 1 426 411 15 962 669 8,29%  
9 prv.pl 1 331 868 9 496 631 7,74% tak
10 art.pl 1 142 632 11 609 074 6,64%  
11 cba.pl 979 261 13 556 893 5,69%  
12 Grupa Click-Media 864 253 19 568 499 5,02%  
13 Grupa Osemka.pl - za.pl 691 534 5 652 338 4,02% tak
14 neostrada.pl - strony hostingowane neostrada.pl 599 548 6 887 335 3,48%  
15 wabi.pl 599 366 2 990 479 3,48%  
16 boo.pl 536 695 12 367 721 3,12%  
17 webd.pl 505 706 9 015 712 2,94%  
18 one.pl 442 738 5 005 773 2,57%  
19 of.pl 422 497 1 658 128 2,45%  
20 1k.pl 402 341 2 120 565 2,34%  


Publiczne

W tej kategorii również przeważają spadki popularności w porównaniu z listopadem. Serwis policja.gov.pl odwiedziło ponad 200 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej, przez co spadł on z drugiego na szóste miejsce.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
PUBLICZNE
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 pajacyk.pl 811 509 21 175 952 4,71% tak
2 ngo.pl 536 709 4 414 752 3,12%  
3 Grupa AGH 514 584 5 900 939 2,99%  
4 zus.pl 500 524 5 881 752 2,91%  
5 sejm.gov.pl 491 747 8 955 132 2,86%  
6 policja.gov.pl 488 256 8 461 166 2,84%  
7 Grupa Uniwersytet Warszawski 476 380 13 130 268 2,77%  
8 europa.eu 420 894 5 490 641 2,45%  
9 wosp.org.pl 391 088 13 060 547 2,27%  
10 univ.gda.pl 375 974 3 037 230 2,18%  
11 Grupa Praca.gov.pl 338 177 14 328 116 1,96%  
12 stat.gov.pl 326 351 7 114 743 1,90%  
13 uj.edu.pl 304 523 9 507 028 1,77%  
14 Grupa Mf.gov.pl 288 125 3 959 317 1,67%  
15 amu.edu.pl 267 967 4 626 862 1,56%  
16 umk.pl 257 897 13 709 651 1,50%  
17 pw.edu.pl 254 963 6 411 919 1,48%  
18 pwr.wroc.pl 238 050 3 538 714 1,38%  
19 wodip.opole.pl 236 362 2 700 703 1,37%  
20 uw.gov.pl 217 565 1 126 083 1,26%  


Wyszukiwarki i katalogi

Z wyszukiwarek i katalogów Google skorzystało ponad 400 tys. internautów mniej niż w listopadzie, generując ok. 325 mln odsłon mniej. Nieznacznie zyskała za to na popularności serwisy pkt.pl, dzięki czemu wyprzedziły ask.com, które straciło prawie 280 tys. real users.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
WYSZUKIWARKI I KATALOGII
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Google - Wyszukiwarki i katalogi 15 722 254 3 448 527 666 91,34%  
2 Grupa pf.pl - Wyszukiwarki 3 274 906 21 604 702 19,03% tak
3 pkt.pl - pozostale 2 199 417 8 638 870 12,78% tak
4 ask.com 2 004 431 28 188 002 11,64%  
5 Grupa Onet.pl - Wyszukiwarki i katalogi 1 865 985 44 650 704 10,84% tak
6 bing.com 1 494 629 15 725 963 8,68%  
7 firmy.net 1 494 617 6 032 366 8,68% tak
8 yellowpages.pl 1 236 480 5 527 197 7,18%  
9 Grupa Wirtualna Polska - Wyszukiwarki 1 214 796 13 903 425 7,06% tak
10 filestube.com 1 120 721 11 711 495 6,51%  
11 webwweb.pl 906 184 3 113 745 5,26%  
12 Grupa Interia.pl - Wyszukiwarki 828 169 15 309 607 4,81% tak
13 mywebsearch.com 827 221 15 633 127 4,81%  
14 Grupa Toplista.pl 826 127 5 198 364 4,80%  
15 favore.pl 625 301 2 280 163 3,63% tak
16 search.yahoo.com 587 312 6 331 819 3,41%  
17 trovit.pl 499 868 3 443 053 2,90%  
18 gwiazdor.pl 417 327 1 549 927 2,42%  
19 hotfrog.pl 358 186 957 318 2,08%  
20 Grupa Gazeta.pl - Wyszukiwarki 298 705 2 423 473 1,74% tak


Serwis biznesowe

Czołowe dwie grupy witryn biznesowych straciły na popularności: serwisy Onet.pl – ponad 250 tys. real users, a strony Money.pl – ponad 550 tys. real users. Za to serwisy biznesowe Inforu zyskały w porównaniu z listopadem ponad 110 tys. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w listopadzie ponad 410 tys. użytkowników.
 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy biznesowe 3 385 243 49 145 848 19,67% tak
2 Grupa Money.pl - Serwisy biznesowe 2 590 102 28 671 443 15,05% tak
3 Grupa Infor - Serwisy biznesowe 2 334 017 21 402 791 13,56%  
4 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe 2 207 592 32 634 618 12,83% tak
5 Grupa Bankier.pl - Serwisy biznesowe 1 572 252 36 454 406 9,13% tak
6 Grupa Interia.pl - Serwisy biznesowe 1 480 344 22 951 765 8,60% tak
7 Grupa Gazeta.pl - Serwisy biznesowe 1 336 105 14 889 685 7,76% tak
8 eGospodarka.pl - Serwisy biznesowe 1 064 095 5 904 852 6,18% tak
9 forumprawne.org 696 414 5 920 654 4,05%  
10 Grupa Wolters Kluwer Polska - Serwisy biznesowe 645 485 3 527 439 3,75%  
11 Grupa o2.pl - Serwisy biznesowe 624 820 4 885 184 3,63% tak
12 Grupa M2 575 306 2 561 849 3,34% tak
13 Grupa PTWP - Biznes, finanse, prawo 463 107 4 419 948 2,69%  
14 Grupa Inwestycje.pl - Serwisy biznesowe 426 997 2 788 858 2,48%  
15 wirtualnemedia.pl 412 118 2 019 367 2,39% tak
16 nf.pl 411 048 2 217 348 2,39% tak
17 biznesforum.pl 367 458 1 477 909 2,13%  
18 pb.pl 267 027 5 594 125 1,55% tak
19 portalfk.pl 231 256 1 645 064 1,34%  
20 Grupa Mediarun.pl 224 175 878 160 1,30% tak

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w grudniu 2009 r.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
no to WP może się juz zwijać ;)
0 0
odpowiedź
User
lukas
Poza opoka.org jest jeszcze Fronda.pl, wiara.pl.
0 0
odpowiedź
User
pawel
a gdzie zakwalifikowano rozklad jazdy pl??? ja korzystam kilkanascie razy w miesiacu, mysle ze kazdy chociaz raz byl na tej stronie
0 0
odpowiedź