Omnicom pierwszym klientem platformy Atlas od Facebooka (wideo)
Facebook zaprezentował platformę reklamową Atlas zbudowaną wokół konieczności dotarcia do użytkowników na różnych urządzeniach oraz ścisłego powiązania wyświetlanych reklam na stronach internetowych z zakupami offline. Pierwszym dużym klientem rozwiązania jest koncern marketingowy Omnicom.
Atlas umożliwia marketing oparty na konsumentach, czyli docieranie z przekazem marketingowym do rzeczywistych osób z uwzględnieniem różnych urządzeń, platform i wydawców. Marketerzy mogą w ten sposób kierować i wyświetlać swoje reklamy oraz mierzyć ich skuteczność bez względu na urządzenie, z którego korzysta konsument.
Nowa platforma pozwala łączyć kampanie online z rzeczywistą sprzedażą offline. W ten sposób ma dowodzić prawdziwego wpływu kampanii internetowych na stopniowe zwiększanie dotarcia do konsumentów i wzrost liczby transakcji.
Atlas został stworzony od podstaw, używając zupełnie nowego kodu. Platforma ma wbudowane funkcje wyboru grup odbiorców i pomiaru skuteczności kampanii. Oferuje nowe sposoby oceny efektywności środków przekazu, których funkcje raportowania i pomiaru są skoncentrowane na konsumentach.
Pierwszą firmą holdingową, która podpisała umowę o partnerstwie w dziedzinie wyświetlania i pomiaru skuteczności reklam z platformą Atlas w skali całej agencji, jest globalny holding Omnicom (obejmujący m.in. sieciowe agencje reklamowe DDB, TBWA i BBDO oraz domy mediowe OMD, Macroscope, Easymedia i PHD). Stosowana przez nią technologia Neustar oraz Atlas zostaną zintegrowane, co ma zapewnić większą automatyzację klientom Omnicom, takim jak Pepsi i Intel, którzy testują tę platformę jako jedni z pierwszych. Atlas współpracuje także z grupą partnerów z branż wyszukiwania, mediów społecznościowych i zarządzania kreatywnego oraz z wydawcami. Partnerzy ci mają umożliwić integrację marketingu opartego na konsumentach z kolejnymi kanałami i platformami.
Na platformie Atlas można przykładowo mierzyć i weryfikować wyświetlenia reklam w serwisie Instagram. Reklamodawcy korzystający z Atlasu, którzy już teraz prowadzą kampanie na Instagramie, będą mogli przeglądać raporty uwzględniające reklamy z tego serwisu.
Dołącz do dyskusji: Omnicom pierwszym klientem platformy Atlas od Facebooka (wideo)