SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat miał najwyższe wpływy, a Polsat Sport najwięcej stracił

Największe przychody z reklam miał we wrześniu br. Polsat, a na drugim miejscu znalazła się stacja TVN. Liderem wśród kanałów tematycznych był AXN. Z kolei biorąc po uwagę dynamikę, największy wzrost odnotowała TV Puls, a największy spadek - Polsat Sport.

Wpływy z reklam Polsatu we wrześniu br. wyniosły 300,8 mln zł i były o 49,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN, która w zeszłym miesiącu zanotowała przychody reklamowe na poziomie 281,5 mln zł (o 39,6 proc. wyższe niż we wrześniu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 138,3 mln zł, czyli o 5,8 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam o 6,9 proc. do poziomu 92,1 mln zł.

Piątą lokatę zajęła TV Puls, której przychody wyniosły 32,1 mln zł. Stacja ta zyskała aż 477,2 proc. w porównaniu do wrześniu 2007 roku, co było największym wzrostem wśród wszystkich stacji telewizyjnych w rankingu.

Liderem kanałów tematycznych była w zeszłym miesiącu AXN, która miała wpływy na poziomie 30 mln zł, czyli o 180,1 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Największy spadek przychodów z reklam (wynoszący - 68,7 proc.) zanotował natomiast plasujący się na 17. pozycji Polsat Sport - we wrześniu br. z tytułu emisji reklam wpłynęło do tej stacji 9,7 mln zł.


IX 2008 ZMIANA
Polsat 300 786 232 zł 49,6%
TVN 281 513 794 zł 39,6%
TVP1 138 279 910 zł 5,8%
TVP2 92 077 383 zł -6,9%
TV Puls 32 096 829 zł 477,2%
AXN 30 017 675 zł 180,1%
VIVA Polska 22 237 890 zł 77,4%
TV4 19 669 794 zł -3,4%
TVN 24 19 554 519 zł 19,7%
TVN Siedem 17 112 491 zł 74,1%
MTV Polska 16 887 495 zł -5,1%
4fun TV 12 656 389 zł 63,6%
Discovery 12 064 170 zł 31,7%
Hallmark 12 056 970 zł 151,7%
Jetix 11 961 390 zł 10,9%
TVP INFO 11 101 695 zł 62,1%
Polsat Sport 9 722 898 zł -68,7%
Tele 5 9 252 059 zł -20,8%
National Geographic Channel 8 235 775 zł 55,9%
Cartoon Network 7 536 580 zł 7,6%



IX 2007
TVN 201 620 525 zł
Polsat 201 013 959 zł
TVP1 130 687 827 zł
TVP2 98 864 740 zł
Polsat Sport 31 066 800 zł
TV4 20 358 042 zł
MTV Polska 17 799 555 zł
TVN 24 16 330 451 zł
VIVA Polska 12 534 555 zł
Tele 5 11 676 566 zł
Jetix 10 787 982 zł
AXN 10 717 629 zł
TVN Siedem 9 827 615 zł
Discovery 9 160 835 zł
4fun TV 7 737 500 zł
Polsat Cafe 7 540 880 zł
Cartoon Network 7 006 360 zł
TVP INFO 6 847 950 zł
VH1 Polska 5 612 750 zł
TV Puls 5 561 078 zł


Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i PTK Centertel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji we wrześniu 2008 roku.


IX 2008
UNILEVER POLSKA 59 886 215 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 53 852 601 zł
PTK CENTERTEL 37 506 070 zł
L`OREAL POLSKA 35 694 755 zł
POLKOMTEL 25 842 223 zł
US PHARMACIA 23 894 980 zł
DANONE 21 148 410 zł
NESTLE POLSKA 20 058 437 zł
FERRERO POLSKA 20 044 072 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 17 503 568 zł
POLSAT 15 325 712 zł
NIVEA POLSKA 15 191 259 zł
REKLAMA WSPÓLNA 14 677 765 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 13 840 902 zł
MASTER FOODS POLSKA 13 214 375 zł
ITI HOLDINGS 12 901 310 zł
COLGATE - PALMOLIVE 11 967 725 zł
GLAXOSMITHKLINE 11 025 294 zł
RECKITT BENCKISER 10 551 985 zł
FRITO LAY POLSKA 10 442 250 zł


IX 2007
UNILEVER - BESTFOODS 37 157 146 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 26 731 385 zł
POLKOMTEL 25 455 955 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 24 157 329 zł
L`OREAL POLSKA 21 491 476 zł
PTK CENTERTEL 17 829 285 zł
NESTLE POLSKA 17 409 598 zł
US PHARMACIA 15 913 197 zł
HENKEL 15 866 468 zł
FERRERO POLSKA 15 864 255 zł
DANONE 14 885 068 zł
P4 13 171 698 zł
NIVEA POLSKA 11 053 943 zł
TV PROMOTION GROUP 10 578 576 zł
GILLETTE POLAND 10 542 980 zł
AGORA S.A. 10 419 616 zł
MASTER FOODS POLSKA 10 401 681 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 10 142 780 zł
RECKITT BENCKISER 9 521 528 zł
MASPEX WADOWICE 9 067 506 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat miał najwyższe wpływy, a Polsat Sport najwięcej stracił

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl