Polska kampania "Where to Settle" pomagająca Ukraińcom obsypana nagrodami w Cannes. "Pomoc innym to w pewnym sensie pomoc także sobie"
Na najważniejszym na świcie festiwalu reklamowym we francuskim Cannes kampania "Where to settle", stworzona przez McCann Poland dla Mastercard zdobyła Tytanowego Lwa, Grand Prix w kategorii sustainable development goals, łącznie wyjeżdża z Francji z dziewięcioma stauetkami Lwów. - Kampania "Where to settle" jest niesamowitym dowodem na to, że można pokazać pomoc innym jako pomoc w pewnym sensie sobie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland.
We Francji kończy się właśnie Międzynarodowy Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Z Lazurowego Wybrzeża spływają do Polski znakomite wiadomości - agencja McCANN Poland za akcję "Where to settle / Gdzie Zamieszkać" dla Mastercard zdobyła Tytanowego Lwa - główną nagrodę festiwalu Cannes Lions oraz Grand Prix w kategorii sustainable development goals. Kampania została nagrodzona łącznie dziewięcioma Lwami w sześciu kategoriach - Tytanowym, Grand Prix, dwa Złota, 2 Srebra i trzy Brązy.
Ponadto zespół McCANN Poland otrzymał wyróżnienie Agencji Roku w kategorii Good.
"Where to settle" - Gdzie Zamieszkać pomaga Ukraińcom zaaklimatyzować się w Polsce
Serwis pozwala przybywającym poznać szacunkowe koszty życia w poszczególnych miastach i regionach Polski oraz świadomie znaleźć najlepszą dla nich lokalizację do zamieszkania. Platforma analizuje dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące m.in. średniej wysokości opłat za czynsz, czy średniego wynagrodzenia, łącząc je z trendami w obszarze codziennych, podstawowych zakupów pochodzącymi od Mastercard.
Narzędzie dostępne jest w języku polskim, ukraińskim i angielskim. W kampanii mocno postawiono na social media - Facebooka i instagrama. Wykorzystano również funkcjonujące grupy na Facebooku o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy, gdzie umieszczane były posty w dwóch językach na temat platformy GdzieZamieszkac.com. Partnerem akcji został Ukraiński Dom.
McCann jest współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac, odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację całej kampanii, a także komunikację display oraz działania w social mediach.
"Pomoc innym to w pewnym sensie pomoc sobie"
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland mówi, że autentyczność projektu wynika z mocnego zaangażowania w sprawę ukraińską zarówno po stronie agencji, jak i klienta.
- Kampania "Where to settle" jest niesamowitym dowodem, na to, że można pokazać pomoc innym jako pomoc w pewnym sensie sobie. Ten case dowodzi, jaki pozytywny wpływ na polską gospodarkę mają osoby z Ukrainy. Jesteśmy dumni z tego, że taka inicjatywa powstała w Polsce i że możemy zaprezentować ją na arenie międzynarodowej, na najważniejszym festiwalu kreatywności i innowacji na świecie. Spotykamy się tu z wielkim podziwem i uznaniem, ile Polska i Polacy zrobili dla Ukrainy i Ukraińców. Jesteśmy przykładem dla innych krajów i rynków zmagającymi się w wyzwaniami wynikającymi z dużego napływu ludzi szukających swojego miejsca w nowej ojczyźnie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Borowski.
Skąd wziął się pomysł na taką właśnie formę pomocy? - Pomysł na Gdzie Zamieszkać wypłynął z naszej wspólnej świadomości, że fala uchodźców z Ukrainy nie może osiedlać się tylko w największych miastach, ponieważ one nie są w stanie wszystkich ich przyjąć. Chodziło więc o to, by przekierowywać przybywających ludzi do małych miast, gdzie mogliby łatwo się zaaklimatyzować i pozytywnie wpłynąć na lokalną gospodarkę. Rozwój platformy musi iść w parze z realnymi potrzebami. W planach jest implementacja platformy przez Mastercard i ich partnerów na kolejne rynki. Sądzę, że ma bardzo duży potencjał na przyszłość - prognozuje Wojciech Borowski.
W ocenie naszego rozmówcy, o nagrodach dla "Gdzie Zamieszkać" przesądziła kompleksowość projektu.
- "Where to settle" jest bardzo kompleksowa, zawiera i element pomocy, i wpływu na potrzebujących oraz gospodarkę, skalę i efektywność dla marki. Ważny był również aspekt technologiczny, umiejętność wykorzystywania danych. Nie możemy też pomijać innego czynnika - ta praca nie pokazuje tylko konieczności pomocy, ale to, w jaki sposób pomagać efektywnie tj. z dużą wartością dodaną dla przyjmujących. Podkreśliliśmy korzyści dla pomagających i potrzebujących - wylicza Group CEO McCANN.
Świat reklamy poruszony tragedią Ukrainy
Szef McCANN Poland mówi też, że w tym roku do konkursu w Cannes zgłoszono wiele projektów związanych z wojną w Ukrainie.
- Nasza globalna branża kreatywna jest bardzo poruszona tym, co dzieje się na Ukrainie. To dla niej niezwykle istotny temat. Co ciekawe i warte zaznaczenia - w tym roku w Cannes mieliśmy bardzo, bardzo wiele prac dotyczących Ukrainy i wojny, które nie dostały się na shortlisty i nie otrzymały Lwów. Ten obszar tj. kampanie związane z tym tematem były szalenie konkurencyjny bo było ich bardzo dużo, co spowodowało że trudno było się wyróżnić na tym tle tematyki wojny na Ukrainie i licznych wyzwaniach związanych z tą sytuacją - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski.
Dołącz do dyskusji: Polska kampania "Where to Settle" pomagająca Ukraińcom obsypana nagrodami w Cannes. "Pomoc innym to w pewnym sensie pomoc także sobie"