Publicis kupił Razorfish od Microsoftu za 530 mln dolarów
Firma Microsoft sprzeda agencję cyfrową Razorfish francuskiemu holdingowi reklamowemu Publicis Groupe.
Obie strony zawarły wartą 530 milionów dolarów umowę. Publicis zapłaci Microsoftowi należną kwotę po połowie w gotówce i własnych akcjach.
Po sfinalizowaniu transakcji, co spodziewane jest w IV kwartale bieżącego roku, Razorfish nadal będzie funkcjonować pod dotychczasową marką. Agencja stanie się częścią VivaKi - utworzonej w lipcu ubiegłego roku nowej struktury Publicis, w której skład wchodzą domy mediowe Starcom MediaVest Group i ZenithOptimedia, agencja Digitas oraz firma Denuo.
Jak poinformował dyrektor wykonawczy holdingu reklamowego Maurice Levy, cena jaką zapłaci on za Razorfish, jest wynikiem aukcji. W jej finałowej fazie Publicis przebił oferty firm WPP i Dentsu, a w całym procesie uczestniczyło ośmiu oferentów.
Microsoft kupił Razorfish w 2007 roku, w ramach przejęcia za 6 miliardów dolarów zajmującej się reklamą online firmy aQuantive. Wcześniej agencja nosiła nazwę Avenue A/Razorfish. Mająca swoją siedzibę w Seattle jedna z największych cyfrowych agencji na świecie zatrudnia ponad 2 tysiące pracowników, a wśród jej klientów są Best Buy, Ford, McDonald's, MillerCoors, Levi Strauss & Company i Starwood Hotels and Resorts.
źródło: NYTimes
Dołącz do dyskusji: Publicis kupił Razorfish od Microsoftu za 530 mln dolarów