SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PZU zastosuje sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód ruchomości domowych

PZU wdraża aplikację do obsługi ruchomości domowych o nazwie AiHome. System przyspieszy wyceny i czas ich przygotowywania. Rozwiązanie powstało przy współpracy ze szwedzkim startupem.

AiHome - aplikacja wykorzystująca najnowszą technologię, wesprze pracowników PZU w wycenie ruchomości domowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu RTV i AGD. Zastosowanie narzędzia znacznie usprawni pracę opiekuna klienta.

Rozwiązanie nie tylko przyspieszy proces wycen uszkodzonych ruchomości domowych, ale także zapewni ich ujednolicenie, dzięki codziennej aktualizacji cen od wiodących sprzedawców oraz dostarczaniu tych samych danych wszystkim Opiekunom Klienta. Ponadto aplikacja automatycznie wyszuka i zaproponuje zamienniki sprzętu, który nie jest już produkowany, dzięki czemu klienci będą mieli możliwość uzyskania wyceny niedostępnego już w sprzedaży sprzętu.

Aplikacja przetestowana na kilkuset szkodach

- Przez ostatni rok przetestowaliśmy aplikację na kilkuset szkodach, porównując jej wyniki ze standardowymi sposobami wyceny. Rozwiązanie potwierdziło swoją skuteczność. Jego zastosowanie poprawiło jakość wycen i czas ich przygotowywania – mówi Stanisław Sęk, dyrektor ds. obsługi szkód i świadczeń  w PZU.

- Istotną zaletą narzędzia jest to, że automatycznie aplikuje  dane do wyceny, dzięki czemu pracownik PZU nie musi ich uwzględniać i samodzielnie przeliczać, co przyśpiesza obsługę i ogranicza potencjalne błędy. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć aplikację jako wsparcie dla naszych wszystkich Opiekunów Klienta i do wszystkich kwalifikujących się szkód - dodaje Stanisław Sęk.

Poza optymalizacją procesu wyceny, wdrożone przez PZU rozwiązanie ma także szereg innych korzyści. Dzięki platformie pracownicy PZU mają wszystkie dostępne w Polsce produkty zebrane w jednym miejscu z prostą wyszukiwarką. Oprócz tego aplikacja wskazuje klientowi gdzie konkretnie może zakupić nowy produkt, który został uszkodzony lub też produkt, który jest jego zamiennikiem, a także dostarcza przejrzysty, automatycznie generowany raport z wyceny, zawierający wszystkie kluczowe informacje dla ubezpieczyciela, jak i klienta.

Dostawcą aplikacji jest firma Upptec AB.

Dołącz do dyskusji: PZU zastosuje sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód ruchomości domowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl