SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Unimil Skyn naruszyła etykę przed bajką dla dzieci (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot promujący prezerwatywy Unimil Skyn nie powinien być emitowany przed programami dla dzieci, ponieważ może zagrażać ich rozwojowi. Zaznaczyła, że reklama nie jest obraźliwa ani nie ma charakteru erotycznego czy pornograficznego.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły dwie skargi dotyczące spotu prezerwatyw Unimil Skyn. W jednej odbiorca zwrócił uwagę, że reklama została wyemitowana w serwisie Iplex.pl w bloku spotów poprzedzającym bajkę dla dzieci. Autor drugiej wyliczył szereg poważnych zarzutów wobec reklamy, m.in. stygmatyzowanie osób o niejednoznacznie pozytywnych doświadczeniach seksualnych („modelka w reklamie zwraca się wprost do odbiorcy z pytaniem o zachowania seksualne (‘lubisz seks, nieprawdaż?’) jednoznacznie narzucającym odpowiedź”), naruszanie intymności internauty („reklama błyskawicznie wkracza na obszar seksu”), oddzielanie seksualności od interakcji międzyludzkiej, a nawet realizację komunikacji erotyczno-pornograficznej („Choć nie pojawia się w niej nagość, trudno uznać, by ruchy ciała modelki oraz głos kobiety czytającej tekst miały nie wskazywać jednoznacznie na cechy seksualne prezentowanej osoby. Jako że mamy do czynienia z reklamą, odbywa się to w konkretnym celu - perswazyjnego pobudzenia odbiorcy”).

W odpowiedzi firma Unimil podkreśliła, że spot nie narusza dobrych obyczajów ani nie wpływa na rozwój psychiczny i moralny dzieci. Producent zauważył, że reklama nie zawiera jakichkolwiek nieprzyzwoitych treści wizualnych ani językowych, a osoby w wieku 13-18 lat są powszechnie świadome sposobu zastosowania prezerwatyw. - Przykładowo, analogiczna sytuacja zachodzi w przypadku reklamowania samochodów - z oczywistych względów są to reklamy skierowane tylko do dorosłych. Jest również oczywiste, że takie reklamy przedstawiają prowadzenie samochodu jako coś pozytywnego i zachęcają adresata reklamy do jazdy samochodem. Jednocześnie naturalne jest to, że dzieci nie powinny (co więcej, nie jest to dozwolone), tego robić - stwierdziła firma. Dodała, że chociaż pewne grupy społeczne nie akceptują prezerwatyw jako środka antykoncepcyjnego, nie znaczy to, że nie można reklamować tych produktów.

Jednocześnie Unimil poinformował, że reklama przed bajką dla dzieci w serwisie Iplex została pokazana wskutek błędu, który już się nie powtórzy, bo po interwencji firmy administratorzy serwisu poprawili system emisji spotów.

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że pokazanie spotu Unimil Skyn przed bajką naruszyło kodeks branżowy, ponieważ mogło narazić psychiczny i moralny rozwój dzieci i młodzieży. Doceniła przy tym działania producenta, który usunął reklamę i zapobiegł jej podobnym emisjom.

Jednocześnie Komisja odrzuciła oskarżenia spotu o naruszanie intymności odbiorców, stygmatyzowanie części z nich czy charakter erotyczno-pornograficzny. Według Komisji sam przekaz tej reklamy mieści się w ramach przyjętych norm etycznych.

Dołącz do dyskusji: Reklama Unimil Skyn naruszyła etykę przed bajką dla dzieci (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Znaffca
W ogóle nie widzę sensu reklamowania kondomów...przecież kto chce to i tak je kupi, bez rozkminy którą firmę wybrać, zwłaszcza, że na polskim rynku są właściwie tylko dwie. Prezerwatywy to tak podstawowy produkt jak chleb, z punktu widzenia marketingowego reklama telewizyjna firm Unimil czy Durex to strata pieniędzy.
odpowiedź