Reklamy tygodnia: badania piersi, Maurice Lévy, Coca-Cola, Atlas i Łódź (wideo)
W tym tygodniu zestawienie najlepszych reklam jest trochę inne od poprzednich. Wskazujemy w nim bowiem zamiast typowych kampanii reklamowych raczej akcje czy pewne wizerunkowe przedsięwzięcia. Są to akcja społeczna TVP3 Opole z udziałem opolskich celebrytów, życzenia szefa Publicis Group, niekonwencjonalna nakrętka Coca-Coli, planowana kampania promująca Łódź i akcja pracowników Atlasa dla Kamila Stocha.
Atlas - „Mazurek Dąbrowskiego dla Kamila Stocha”
Atlas pokazał tą akcją, że bycie sponsorem sportowca to nie tylko eksponowanie logo na stroju zawodnika. Ale też bycie przy nim czy z nim również w tak niespodziewanych sytuacjach, jak ta w Norwegii.
Po tym, jak w poprzedni weekend mimo odniesionego podczas Pucharu Świata zwycięstwa Kamil Stoch nie usłyszał w Norwegii polskiego hymnu, wykonali go specjalnie dla skoczka pracownicy firmy Atlas, która sponsoruje sportowca.
Podczas zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich polski skoczek Kamil Stoch stanął na najwyższym podium tego konkursu. Drugie miejsce zajął jego rodak, Maciej Kot. Jednak organizatorzy konkursu w norweskim Lillehammer nie byli przygotowani na zwycięstwa Polaków, dlatego też skoczkowie nie mogli podczas dekoracji odsłuchać narodowego hymnu - Mazurka Dąbrowskiego.
Kamilowi Stochowi postanowili zrekompensować to pracownicy firmy Atlas, która jest sponsorem skoczka. Specjalnie nagrali Mazurka Dąbrowskiego. Trwające blisko minutę nagranie emitowane jest na YouTube i Facebooku. Akcja na tym się nie kończy. Hymn Polski w oficjalnej wersji zostanie dzięki Atlasowi nagrany na płytę i wysłany do organizatorów Pucharu Świata w Norwegii. Firma Atlas jest sponsorem Kamila Stocha od 2015 roku. W listopadzie br. przedłużyła umowę sponsoringową ze skoczkiem na kolejne dwa lata.
Publicis Group i Maurice Lévy - „What's Next Wishes?”
Maurice Lévy zawsze zaskakiwał. Nie zawiódł i tym razem. Oglądając ten klip aż trudno uwierzyć, że mający tak wiele dystansu do siebie człowiek, do tego z tak ogromnym poczuciem humoru od tylu lat jest szefem jednej z największych grup reklamowych na świecie.
Maurice Lévy, prezes koncernu reklamowego Publicis Group w specjalnym, świątecznym spocie reklamowym proponuje do wynajęcia swój dotychczasowy gabinet na Airnb.
Maurice Lévy, CEO Publicis Group jak co roku, także i teraz przygotował z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku spot wideo, w którym m.in. składa świąteczne życzenia. Tym razem pod hasłem „What's Next Wishes?” Lévy nawiązuje do faktu, że w najbliższym czasie przestanie być szefem Publicis Group, ponieważ przechodzi na emeryturę. Film trwa trzy i pół minuty. Maurice Lévy siedzi w swoim gabinecie, za biurkiem. Gdy rozpoczyna monolog, do gabinetu wkraczają mężczyźni, którzy zaczynają opróżniać pomieszczenie, stopniowo. Najpierw z drobnych przedmiotów, a potem także mebli. Oprócz żartów, z których szef Publicis Group jest znany, Maurice Lévy w tym spocie przyznaje też, że mijający rok był dla jego firmy niezwykle trudny. Ze względu na straty (utrata Procter&Gamble czy firmy Walmart), zmiany, restrukturyzację itp. Wymienia też kilka sukcesów, takich jak np. zdobycie na poziomie globalnym do obsługi takich firma, jak HP czy Coty.
Tuż pod koniec filmu, szef Publicisu już stoi w pustym gabinecie i składa krótko świąteczne życzenia: zdrowia, szczęścia itp. Gdy już znika poza kadr kamery, na ekranie pojawia się zdanie: „Maurice Levy's office is now available on Airnb”. I ikonka „book”. Po kliknięciu na nią otwiera się specjalna strona internetowa, a na niej hasło „Noc na szczycie świata”. Z zamieszczonych tam informacji wynika, że można wygrać pobyt dla dwóch osób w okresie 4-5 luty 2017 roku właśnie w gabinecie obecnego prezesa Publicis Group - po to, by poznać jak wygląda życie globalnego CEO agencji reklamowej. By wziąć udział w tej zabawie, trzeba być pełnoletnią osobą i napisać w maksymalnie 100 słowach historyjkę, po angielsku lub francusku odpowiedź na pytanie: „Co byś zrobił z dniem w biurze Maurice'a Levy'ego” i uzasadnić, dlaczego właśnie ta osoba zasługuje na to, by spędzić tę jedną noc w Paryżu. Zwycięzcy zabawy zostaną ogłoszeni do 13 stycznia 2017 roku. Maurice Levy co roku zaskakiwał składając świąteczne życzenia w filmie video. Przed rokiem parodiował w nim reklamy: jogurtu, pasty do zębów czy proszku do prania.
Coca-Cola - „Wiadomość w butelce Coca-Coli”
Agencje: David, Gigigo Group, Landia
Marka udowadnia, że wciąż potrafi zaskoczyć. Jeszcze nie tak dawno umożliwiała konsumentom zrobienie selfie, teraz pozwala im przesłać wiadomość do bliskich. Choć to brand z wieloletnią tradycją, to również mocno innowacyjna marka napojowa – o krok przed konkurencją.
Coca-Cola wprowadza we Włoszech limitowaną edycję swojego flagowego napoju. Są to butelki ze specjalną nakrętką, która umożliwia nagranie i odsłuchanie wiadomości. Planowana jest też ich dystrybucja w Europie Środkowej i Wschodniej.
Coca-Cola z okazji świąt Bożego Narodzenia wprowadziła we Włoszech do sprzedaży, we współpracy z agencjami David oraz Gigigo limitowaną edycję swojego flagowego napoju. Są to butelki zaopatrzone w specjalne elektroniczne nakrętki, dzięki którym można nagrać wiadomość, np. z życzeniami. Można ją wysłać do wybranej osoby, a gdy ta odkręci butelkę, usłyszy nagraną wiadomość. Nagranie może trwać maksymalnie 30-sek.
Obecnie napoje są dostępne w dwóch sklepach na Sycylii. Będą też dystrybuowane wśród tzw. influencerów w wybranych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Jeżeli spotkają się z zainteresowaniem konsumentów, firma rozważa ich wprowadzenie do sprzedaży w przyszłym roku. W związku z wprowadzeniem tej edycji butelek Coca-Coli powstał film promocyjny pokazujący, jak można je wykorzystać, by np. z okazji Bożego Narodzenia zaskoczyć bliskich. Trwający blisko minutę spot pod hasłem „Wiadomość w butelce Coca-Coli” przygotowały agencje David oraz Gigigo Group, produkcją zajęła się firma Landia.
Łódź Fabryczna - kampania z Cezarym Pazurą
Agencja: Opus Film
Wprawdzie tej kampanii jeszcze nie ma, uznaliśmy jednak że na uznanie zasługuje fakt ciekawego wykorzystania pewnej znanej sceny filmowej, w której Łódź nie została zbyt dobrze zaprezentowana. Po latach ma szansę się zrehabilitować.
Aktor Cezary Pazura pojawi się w najnowszej kampanii reklamowej promującej Łódź. Jej emisję zaplanowano na przyszły rok. Spot z udziałem aktora realizuje Opus Film.
W ostatnich dniach na nowo otwartym dworcu kolejowym Łódź Fabryczna kręcone są sceny do spotu reklamowego będącego częścią nowej kampanii promującej Łódź. Bohaterem akcji jest aktor Cezary Pazura. Kręcone na dworcu sceny nawiązują do filmu z udziałem tego aktora z 1999 roku pt „Ajlawiu”. W filmie tym Pazura wysiada na dworcu Łódź Kaliska i zdenerwowany mówi „Łódź, k...”. W kręconym właśnie filmie reklamowym scena została niejako skopiowana. Przy czym Pazura jako biznesmen z Warszawy wysiada na nowym dworcu Łódź Fabryczna i widząc nowy dworzec wypowiada te same słowa co w filmie sprzed kilkunastu lat, ale w zupełnie innym kontekście. Jest zachwycony widokiem dworca Łódź Fabryczna.
30-sek spot z udziałem Cezarego Pazury będzie częścią nowej kampanii promocyjnej Łodzi. Jej start zaplanowano na przyszły rok. Działania te mają zmienić wizerunek miasta. Prowadzone będą głównie w internecie. Za realizację spotu odpowiada Opus Film.
TVP3 Opole i NFZ - „Kobieto bądź czujna! Korzystaj z badań!”
Bardzo fajnie zorganizowana kampania społeczna, w którą zaangażowały się ważne dla mieszkańców Opola autorytety. Fajne jest to, że w akcję dotyczącą kobiecych piersi zaangażowali się mężczyźni.
Sportowcy, dziennikarze i urzędnicy z Opola wystąpili w spocie zachęcającym kobiety do bezpłatnych badań piersi. Wśród nich są: olimpijczyk Bartłomiej Bonk, redaktor naczelny „Nowej Trybuny Opolskiej” Krzysztof Zyzik i rzecznik Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu Leszek Koksanowicz.
„Są cudowne, piękne, jędrne i sportowe. Ich widok zawsze poprawia mi humor. Dbaj o nie, korzystaj z badań, bądź czujna. Masuj, w razie czego mogę pomóc” - tak do badań profilaktycznych namawiają kobiety opolscy sportowcy, dziennikarze i urzędnicy. Wśród nich są olimpijczyk Bartłomiej Bonk, Krzysztof Zyzik, redaktor naczelny „Nowej Trybuny Opolskiej”, Leszek Koksanowicz, rzecznik Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, Hubert Adamek z biura prasowego KWP w Opolu, Łukasz Dabbachi, zawodnik i trener crossfit, Tomasz Gabor z Elektrowni Opole, Damian Grabowski, zawodnik UFC, Mateusz Jankowski, zawodnik Gwardii Opole i Dawid Wolny, zawodnik Odry Opole. Spot "Kobieto bądź czujna! Korzystaj z badań!" jest częścią wspólnej kampanii na rzecz walki z rakiem piersi Narodowego Funduszu Zdrowia i TVP3 Opole.
- Zależało nam, aby zwrócić uwagę nie tylko na odpowiedzialność kobiet w tej kwestii. To właśnie zaangażowana postawa partnerów może być wsparciem i inspiracją dla kobiet w podjęciu decyzji o badaniach - mówi Mateusz Magdziarz, dyrektor TVP3 Opole. - Mężczyźni mogą też świadomie włączyć się w prewencję i wczesne wykrywanie raka piersi. Cieszę się, że tak wielu znanych Opolan zgodziło się wziąć udział w spocie - dodaje Mateusz Magdziarz.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: badania piersi, Maurice Lévy, Coca-Cola, Atlas i Łódź (wideo)