Sare przejmuje Fast White Cat za 1,95 mln zł i pakiet swoich akcji
Firma Sare zawarła umowę kupna 94 proc. akcji spółki Fast White Cat zajmującej się w tworzeniem sklepów internetowych. Zapłaci za nie 1,95 mln zł oraz wyemituje dla jej dotychczasowych właścicieli 81,4 tys. nowych akcji.
W miniony piątek Sare poinformowało, że negocjacje dotyczące kupna Fast White Cat trwały od początku września br. Przeprowadzono due diligence w zakresie spraw podatkowych, prawnych oraz księgowo-finansowych.
Na mocy umowy Sare kupi 94 proc. akcji Fast White Cat od spółki Mok Yok Group i Marka Kurzyka. Zapłaci im 1,95 mln zł w gotówce oraz 814,4 tys. zł w formie 81 440 swoich akcji nowej emisji w cenie 10 zł za sztukę. Akcje zostaną wyemitowane do końca marca 2019 roku, przez 15 miesięcy będą objęte lock-upem.
Ponadto Mok Yok Group i Marek Kurzyk po 24 miesiącach będą mogli skorzystać z opcji put, w ramach której Sare kupi 40 720 akcji po 22,70 zł za sztukę.
Kwota transakcji może wzrosnąć jeszcze o maksymalnie 1,85 mln zł, jeżeli do końca 2019 roku zostaną przygotowane i zgłoszone do akceptacji na platformie Magento Marketplace wtyczki pomiędzy Magento 1 i SAREhub oraz Magento 2 i SAREhub, a w ciągu kolejnego roku zostaną one opublikowane. Drugim warunkiem jest wygenerowanie do końca 2020 roku nowego obrotu z usług e-commerce, oznaczającego m.in. sumę wygenerowanych kosztów z tytułu e-marketingu, poniesionych przez Fast White Cat na pozyskanie ruchu i zwiększenie konwersji z ruchu w sklepach internetowych, a także kosztów z nabycia narzędzi wspierających pozyskanie i zwiększenie powyższego ruchu.
- Ponieważ wynik badania due diligence okazał się satysfakcjonujący, a także uzyskaliśmy zgodę rady nadzorczej na inwestycję, nic nie stało na przeszkodzie podpisania umowy inwestycyjnej. Przejecie Fast White Cat pozwoli wspólnie przygotować synergiczną ofertę wspierającą rozwój naszego produktu SAREhub - zapowiada Dariusz Piekarski, prezes Sare.
Fast White Cat tworzy sklepy internetowe
Firma Fast White Cat zajmuje się przygotowywaniem, wdrażaniem i obsługą sklepów internetowych opartych o platformę Magento. W swoim dorobku ma projekty dla takich firm i marek jak m.in. Tchibo, Mazda, Unilever, 4F, Intersport, eApteka.pl i Go Sport.
W ub.r. spółka zanotowała 12,44 mln zł wpływów (wobec 5,5 mln zł rok wcześniej) oraz 633 tys. zł zysku netto (w 2016 roku miała 738,1 tys. zł straty netto).
- Fast White Cat odpowiada za jedno z największych wdrożeń w Europie Środkowej, rozpatrywane pod kątem wizyt na stronie - wdrożenie platformy Magento 2 Open Source, które przeprowadzono dla klienta 4F. Spółka przede wszystkim dba o to, by sklepy jakie tworzy, rzeczywiście sprzedawały. Sare i Fast White Cat mają podobną kulturę organizacyjną, którą charakteryzuje dbałość o innowacyjność i efektywność rozwiązań dla klientów oraz nastawienie na wzrost sprzedaży - komentuje Dariusz Piekarski.
Grupa Sare zapowiada, że dostarczy Fast White Cat unikatowych danych o 7,5 mln intencjach zakupowych miesięcznie oraz wesprze ją technologicznie, udostępniając swoje autorskie narzędzia, zwiększające efektywność sprzedaży w e-commerce. Jednocześnie włączy do swojej oferty usługi Fast White Cat związane z tworzeniem sklepów internetowych oraz kompleksowe wdrożenia omnichannel oparte o platformę Magento.
W minionym kwartale grupa kapitałowa Sare zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 11,33 mln zł oraz 360 tys. zł straty netto (wobec 197,1 tys. zł rok wcześniej). W połowie br. firma za 1,9 mln zł kupiła od HubStyle spółkę Sales Intelligence oferującą narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych.
Sare jest notowane na warszawskiej giełdzie, w piątek na koniec sesji za akcję spółki płacono 7,40 zł. Przez miniony rok kurs mocno zmalał, na początku br. wynosił ponad 22 zł. Obecnie kapitał spółki dzieli się na 2,29 mln akcji.
Dołącz do dyskusji: Sare przejmuje Fast White Cat za 1,95 mln zł i pakiet swoich akcji