Snap z rosnącymi przychodami i malejącą stratą netto. Liczba użytkowników Snapchata w górę o 20 procent
W I kwartale 2020 roku liczba użytkowników Snapchata wzrosła rok do roku o 20 procent, obecnie z serwisu korzysta na świecie 229 mln internautów. Przychody spółki Snap wzrosły w ciągu kwartału o 44 procent, zaś strata netto zmniejszyła się do kwoty 305,9 mln dolarów.
Spółka Snap, właściciel platformy Snapchat podała wyniki za I kwartał 2020 r. Okazuje się, że firma zanotowała korzystne wskaźniki finansowe, zaś pandemia koronawirusa i domowa izolacja wpłynęły na wzrost zainteresowania aplikacją.
Przychód w górę, maleje strata
W I kwartale 2020 r. Snap zanotował przychody w wysokości 462,428 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc. Najwyższe wpływy w kwocie 315,650 mln dol. uzyskano w Ameryce Północnej, w Europie było to 76,498 mln dol., zaś na resztę świata przypadała kwota 70,329 mln dol. W ciągu kwartału podwoiły się wpływy Snapa pochodzące z reklam.
W raportowanym okresie Snap wykazał stratę netto w wysokości 305,936 mln dol., która okazała się o 1 proc. mniejsza niż rok wcześniej.
Rośnie liczba użytkowników
W I kwartale br. globalna liczba użytkowników Snapchata korzystających z aplikacji każdego dnia osiągnęła 229 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 20 proc. Według statystyk codziennie w aplikacji tworzono ponad 4 mld snapów.
W raportowanym okresie o 35 proc. w skali roku zwiększył się czas spędzany przez użytkowników na funkcjonującej w Snapchacie platformie Discover. Z kolei ponad 75 proc. codziennych użytkowników korzysta z oferowanych przez aplikację mechanizmów rozszerzonej rzeczywistości.
Snap przyznaje, że w związku z pandemią koronawirusa i przymusową izolacją ludzi na całym świecie wzrosło zaangażowane użytkowników Snapchata. W ostatnim tygodniu marca br. komunikacja pomiędzy znajomymi w aplikacji wzrosła o 30 proc., zaś zaangażowanie internautów w treści na platformie okazało się o 50 proc. większe w regionach i krajach dotkniętych szczególnie mocno pandemią.
Dołącz do dyskusji: Snap z rosnącymi przychodami i malejącą stratą netto. Liczba użytkowników Snapchata w górę o 20 procent