„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale, tylko „Automobilista” na plusie
W pierwszym kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym kwartale 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem pierwszego kwartału 2017 roku zmniejszyła się o 0,68 proc. i wyniosła 99 144 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,85 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 54 695 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 43 687 egz. Zmniejszył się o 11,51 proc.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 30 834 egz., po spadku o 19,80 proc. - największym w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,86 proc. do 7 170 egz.
W marcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2017 roku zwiększyła się o 5,62 proc. do 102 604 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 54 263 egz., po spadku o 13,52 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (43 555 egz.; w dół o 11,99 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (32 074 egz.; spadek o 19,54 proc.) i „Automobilista” (7 518 egz.; wzrost o 6,17 proc. - jedyny w zestawieniu), który wyprzedził „Classic Auto” (Stratos Concept; 5 959 egz.; spadek o 20,93 proc. - największy w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale, tylko „Automobilista” na plusie