Sprzedaż smartfonów w Europie w dół. Samsung i Apple tracą rynek - w górę Huawei i Xiaomi
W I kwartale 2018 roku sprzedaż smartfonów w Europie spadła w ujęciu rocznym o 6,3 proc. - wynika z danych firmy badawczej Canalys.
Cały europejski rynek pociągnęła w dół Europa Zachodnia, gdzie sprzedaż smartfonów zmalała rok do roku o 13,9 proc., do 30,1 miliona sztuk. Wyraźne spadki zanotowano w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.
Tymczasem w Europie Środkowo-Wschodniej zaobserwowano wzrost o 12,3 proc., do 15,9 miliona urządzeń. W dużej mierze przyczyniła się do tego Rosja.
Najwięcej smartfonów w Europie sprzedał w I kwartale Samsung - ponad 15 milionów. To jednak o ponad 15 proc. mniej niż rok wcześniej. Drugie Apple także zanotowało spadek - o 5,1 proc., do ponad 10 milionów urządzeń. iPhone X był najlepiej sprzedającym się modelem w regionie.
Za to trzecie w zestawieniu Huawei zwiększyło sprzedaż swoich smartfonów aż o 38,6 proc., do 7,4 miliona sztuk, z czego za ponad 1 milion odpowiadał model P Smart.
Samsung, Apple i Huawei razem miały w I kwartale br. 71,4 proc. udziału w europejskim rynku, wobec 61 proc. w analogicznym okresie ub.r. Top 5 zestawienia uzupełniły marki Xiaomi i Nokia.
Z danych Canalys wyłania się także kilka istotnych trendów dla europejskiego rynku smartfonów. Urządzenia z ekranami o proporcjach 18:9, jeszcze rok temu nieobecne, teraz sprzedały się w liczbie 7,3 miliona. Rośnie też sprzedaż urządzeń z trybem Dual SIM, podwójnymi i potrójnymi aparatami fotograficznymi oraz wyposażonych w więcej niż 4 GB pamięci RAM.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż smartfonów w Europie w dół. Samsung i Apple tracą rynek - w górę Huawei i Xiaomi