„Szpital” wygrał z konkurencją. 80,5 mln zł z reklam
Piąty sezon serialu „Szpital” oglądało średnio 2,24 mln osób, czyli o 220 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Produkcja dała TVN pozycję lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 80,48 mln zł.
Telewizja TVN piątą serię „Szpitala” pokazywała w dni powszednie o godz. 18.00, w okresie od 9 lutego do 12 czerwca 2015 roku. Średnia widownia premierowych odcinków paradokumentu wyniosła 2,24 mln osób. Przełożyło się to na 19,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 18,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 24 lutego br. Przed telewizorami zgromadził on 3,02 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Szpitala”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
24-02-2015 | 3 021 233 | 21,44% |
19-02-2015 | 2 904 121 | 20,43% |
02-03-2015 | 2 875 902 | 20,35% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Szpital” stracił 220 tys. widzów. Wówczas trzecią edycję produkcji, emitowaną w okresie od 10 lutego do 30 maja ub.r., śledziło średnio 2,46 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 20,97 proc. oraz 19,26 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVN w paśmie emisji scripted-docu zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym wśród głównych stacji telewizyjnych. Wiceliderem w tym czasie był Polsat, emitujący wówczas „Pierwszą miłość” i początek „Wydarzeń”, co dało mu 16,80 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (gł. „Klan” i „Świat się kręci”; 13,59 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. „Panorama” „Sport telegram”, „Pogoda” „Jeden z dziesięciu”; 10,11 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był już jednak Polsat, a za nim uplasowały się: TVN, Jedynka oraz Dwójka.
Oglądalność scripted-docu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN - Szpital 5 | 2 236 861 | 19,24% | 18,06% |
Polsat | 1 953 487 | 16,80% | 22,29% |
TVP1 | 1 579 520 | 13,59% | 7,90% |
TVP2 | 1 175 908 | 10,11% | 6,78% |
Wpływy reklamowe TVP2 wokół paradokumentalnej produkcji wyniosły 80,48 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Szpital” to realizowany w Krakowie serial z gatunku scripted-docu, pokazujący pracę szpitalnego oddziału ratunkowego. W każdym odcinku prezentowane są dwie historie pacjentów z innymi chorobami i problemami życiowymi. Poza amatorami w produkcji grają również aktorzy z teatrów.
Za produkcję odpowiada samodzielnie stacja TVN. Nowe odcinki „Szpitala” kanał pokaże jesienią br.
Dołącz do dyskusji: „Szpital” wygrał z konkurencją. 80,5 mln zł z reklam