TV Puls : Ewolucja zamiast rewolucji
Telewizja Puls przygotowuje się do jesiennego sezonu. Wkrótce naantenie stacji pojawią się nowe formaty oraz odświeżone wersjedotychczasowych programów. Nadawca nie planuje jednak ramówkowejrewolucji, chce wprowadzać zmiany ewolucyjnie.
Od września TV Puls będzie emitowała nowe odcinki teleturnieju"Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty?". Program w zmienionejoprawie poprowadzi Marzena Rogalska, wcześniej związana z TVNStyle. Na antenie pojawi się też "Niedzielny kierowca", będący nowąodsłoną "Najgorszego polskiego kierowcy".
Oba formaty, w wyższych budżetach, wyprodukuje Mastiff MediaPolska. Firma zrealizuje także dla stacji nowy program, któryzastąpi w ramówce teleturniej muzyczny "Singa Dinga". Poza tymofertę TV Puls mają wzbogacić magazyny kulinarne szefa kuchniJamiego Olivera oraz nowe filmy fabularne.
Kontynuacji nie doczeka się "Paczka", realizowana przezRochstar. Firma przedstawiła stacji nowe projekty i czeka na ichakceptację.
Według naszych informacji TV Puls rozpoczęła także prace nadnową oprawą graficzną i muzyczną kanału. Mają one jednak na raziewstępny charakter.
Nowa TV Puls nadaje od blisko 8 miesięcy. W okresie listopad2007 - maj 2008 stacja miała średni udział w rynku na poziomie 0,7proc. Dla porównania w okresie listopad 2006 - maj 2007 kanałposiadał 0,4 proc. udziału w rynku ( dane AGB Nielsen MediaReserach).
Miesiąc | Rok | AMR | SHR % |
listopad | 2006 | 22412 | 0,34% |
listopad | 2007 | 41280 | 0,62% |
grudzień | 2006 | 25472 | 0,38% |
grudzień | 2007 | 45922 | 0,68% |
styczeń | 2007 | 33603 | 0,49% |
styczeń | 2008 | 47917 | 0,73% |
luty | 2007 | 36156 | 0,52% |
luty | 2008 | 47093 | 0,74% |
marzec | 2007 | 28023 | 0,43% |
marzec | 2008 | 45133 | 0,71% |
kwiecień | 2007 | 25021 | 0,43% |
kwiecień | 2008 | 40431 | 0,71% |
maj | 2007 | 24983 | 0,45% |
maj | 2008 | 37833 | 0,71% |
Kamil Sokołowski: Telewizja Puls nadaje z nową ramówka jużod ośmiu miesięcy. Jaki był ten okres dla stacji?
Dariusz Dąbski: Ostatnie miesiące były dla nasokresem bardzo intensywnego rozwoju. Znacząco zwiększyliśmy swójzasięg, rozpoczynając emisję z nadajników we Wrocławiu, Szczecinie,Nowym Sączu i Katowicach.Obecnie docieramy do ponad 29,1 mlnPolaków, a nasz zasięg naziemny to 10,61 mln widzów, czyli 27,83%mieszkańców Polski, przy całkowitym zasięgu technicznym na poziomieok. 76,2%.
Cały czas uatrakcyjniamy nasza ramówkę, budując propozycjęprogramową dla całej rodziny, która będzie alternatywą dla obecnejrynkowej oferty.Jestem przekonany, że zdobycie przez Telewizję Pulsznaczącej pozycji rynkowej jest tylko kwestią czasu.
Czy są Państwo usatysfakcjonowani obecnym tempem rozwojukanału?
W momencie zakupu udziałów w TV Puls przez News Corporation,stacja funkcjonowała praktycznie bez zaplecza kadrowego czytechnicznego. Obecnie zatrudniamy około 300 osób, mamy silny działnewsów, własne studnia nagraniowe, realizujemy szeregmiędzynarodowych formatów. Myślę, że nasze tempo rozwoju jestbardzo szybkie, choć oczywiście mamy świadomość, że wiele jestjeszcze do zrobienia.
Pojawiają się informacje o planowanej ofensywieprogramowej TV Puls. Czy będziemy świadkami "nowegootwarcia"?
Jesienią wprowadzimy do ramówki nowe propozycję programowe,zmienimy też nieco sposób realizacji niektórych naszych programówrozrywkowych czy teleturniejów. Zmiany wprowadzamy ewolucyjnie, nierewolucyjnie, dlatego nie planujemy "nowego otwarcia". Szczegółynaszej ramówki przedstawimy kiedy zakończymy prace nad jejopracowaniem.
* Dariusz Dąbski jest prezesem zarządu TV Puls
Dołącz do dyskusji: TV Puls : Ewolucja zamiast rewolucji