SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „M jak miłość” i „Milionerzy” hitami

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 11 minut dłużej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją w całym rynku był TVN, a najwięcej widzów zgromadził serial „M jak miłość” i specjalny odcinek „Milionerów”.

Najchętniej oglądaną pozycją programową między 15 a 17 kwietnia br. był serial „M jak miłość”, który w wielkanocny poniedziałek obejrzało 5 mln widzów, co przełożyło się na 28,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął specjalny odcinek „Milionerów”, w którym walkę o milion zł stoczyli gwiazdy TVN, a wygrane przekazane zostały na cele charytatywne. Produkcję tę w poniedziałkowy wieczór w TVN śledziło 4,04 mln widzów (23,78 proc. udziału).

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1 z widownią na poziomie 2,83 mln osób. W czołowej piątce znalazły się jeszcze „Barwy szczęścia” (2,79 mln widzów) i „Fakty” (2,77 mln).

6. miejsce zajął zerowy odcinek czwartej serii reality-show „Rolnik szuka żony”. Program zgromadził przed telewizorami 2,62 mln osób.

Wśród 10 najpopularniejszych pozycji podczas Świąt Wielkanocnych nie znalazł się żaden film fabularny. Ogółem w tym zestawieniu Jedynka umieściła cztery programy, a po trzy pozycje nadawane zostały w TVP2 i TVN.

TOP 10 programów 4+

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało już jednak do teleturnieju „Milionerzy”, który zgromadził tutaj 1,95 mln widzów i miał 28,23 proc. udziału w rynku.

Druga lokata przypadła serialowi „M jak miłość” z widownią na poziomie 1,66 mln osób.

W tym rankingu sześć pozycji zajęły audycje pokazane w TVN, a po dwie - w TVP2 i Polsacie.

TOP 10 programów 16-49

TOP 10 programów 16-59

Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy był TVN z udziałem na poziomie 9,92 proc., który względem ubiegłorocznych Świąt awansował z miejsca trzeciego. Stacja ta zanotowała wzrost o 12,73 proc..

Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 9,18 proc., wyższym o 0,11 proc.

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2 (8,38 proc.; + 21,63 proc.), a z pierwszej na czwartą - TVP1 (8,27 proc.; - 30,33 proc.).

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat nowym liderem był również TVN, którego udział wyniósł 12,30 proc., po wzroście o 16,04 proc. Stacja ta na drugie miejsce zepchnęła Polsat (10,36 proc.; - 3,99 proc.).

TOP stacje w 4+, 16-49 i 16-59

Na reklamy w telewizji podczas Świąt zdecydowanie najwięcej wydała firma Aflofarm - jej wydatki w okresie od 15 do 17 kwietnia br. wyniosły 16,79 mln zł. Drugie miejsce zajął operator telekomunikacyjny Polkomtel (7,46 mln zł), a trzecie należało do Volkswagen Group (6,01 mln zł).

TOP 10 korporacji

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 18 minut i 13 sekund, czyli o 10 minut i 48 sekund krócej niż rok wcześniej.

Średni czas oglądania telewizji

Dołącz do dyskusji: TVN wygrał walkę o widza w Wielkanoc. „M jak miłość” i „Milionerzy” hitami

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Nielsen AM wpisuje się w polityczno biznesową walkę w Polsce. Ewidentnie pompuje TVN,
i pokazuje, że tak naprawdę już nikt nie ogląda telewizji publicznej co jest oczywistą nieprawdą.
TVN 24 przez kolejne lata propagandy sukcesu przyczyniła się do porażki podobno
najbardziej lubianego i kochanego rządu PO/PSL.
0 0
odpowiedź
User
pavv
A realna oglądalność to ok. 1/4 powyższych danych. Ludzie przy stołach jedli, pili i rozmawiali z rodziną, a w tle był włączony TV na który ktoś spojrzał raz na 5 min.
0 0
odpowiedź
User
upc
Nielsen AM wpisuje się w polityczno biznesową walkę w Polsce. Ewidentnie pompuje TVN,
i pokazuje, że tak naprawdę już nikt nie ogląda telewizji publicznej co jest oczywistą nieprawdą.
TVN 24 przez kolejne lata propagandy sukcesu przyczyniła się do porażki podobno
najbardziej lubianego i kochanego rządu PO/PSL.
Ukłony dla UPC i Nielsena.
0 0
odpowiedź