SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2009 r. Polacy protestowali najczęściej przeciw reklamie „Playboya” z Anną Muchą

W ubiegłym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło prawie 630 skarg, z czego ponad połowa dotyczyła przekazów outdoorowych. W aż 155 przypadkach Polacy protestowali przeciwko kampanii reklamowej „Playboya” z Anną Muchą na okładce.

W 2009 roku Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy otrzymał 627 skarg, z których aż 273 dotyczyło naruszania w przekazach reklamowych godności kobiet. W 250 protestach reklamom zarzucano obrażanie, dyskryminowanie i agresywność. W 30 przypadkach konsumenci oskarżyli reklamodawców o wprowadzanie w błąd, a w 12 przypadkach – o wywoływanie strachu.

Aż 155 skarg dotyczyło jesiennej kampanii reklamowej czasopisma „Playboy” z Anną Muchą na okładce. Niemniej Komisja Etyki Reklamy oceniła, że przekaz wykorzystywany w tej akcji nie narusza kodeksu branżowego (więcej – link: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/anna-mucha-w-reklamie-playboya-nieszkodliwa-dla-dzieci-i-mlodziezy). Nieco mniej protestów było związane z reklamami napoju Ozone i tygodnika „Wprost”.



Ponad połowa wszystkich skarg dotyczyła przekazów outdoorowych. Natomiast najmniej kontrowersji wywołały reklamy kinowe, prasowe i marketing bezpośredni.


Zdecydowanie najczęściej Polacy protestowali przeciwko reklamom wydawnictw – przede wszystkim „Playboya” i „Wprost” – oraz żywności i napojów.


W 2009 roku Komisja Etyki Reklamy w 14 przypadkach oceniła, że reklama narusza kodeks branżowy. Jednak ponad połowa zaskarżonych kampanii została oczyszczona z zarzutów.

Dołącz do dyskusji: W 2009 r. Polacy protestowali najczęściej przeciw reklamie „Playboya” z Anną Muchą

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Nie mają innego zajęcia to protestują....z nudów!
0 0
odpowiedź
User
Marko
A ty Andrzeju, czym tak zajęty jesteś?
0 0
odpowiedź
User
mg
pewnie mochery protestują. Bo to naprawdę trzeba mieć czas na takie głupoty i być co chwilę czymś urażonym i wstrząśniętym.
Swoją drogą co to jest napój Ozone?... Najwyraźniej reklama była tak szokująca, że nawet jej nie zapamiętałem...
0 0
odpowiedź