SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube uruchamia Music Key, własny serwis z muzyką. Bez reklam, ale za 7,99 dol. miesięcznie

Music Key to nazwa nowego serwisu muzycznego, który pozwoli na słuchanie nagrań w internecie. - To usługa premium, która umożliwia słuchanie muzyki bez reklam, z wyłączonym ekranem i w trybie offline - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Zalewski, communications & public affairs manager w Google Polska.

Serwis ma się pojawić w internecie w najbliższy poniedziałek, jednak na początku jego zasięg będzie ograniczony do 7 krajów: Stanów Zjednoczonych, Hiszpanii, Włoch, Finlandii, Portugalii, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Nie wystarczy jednak mieszkać w jednym z tych państw, aby móc wypróbować możliwości Music Key - konieczne jest jeszcze zaproszenie, które według zapowiedzi w pierwszej kolejności otrzymają zarejestrowani użytkownicy YouTube’a, którzy w przeszłości często słuchali za pośrednictwem tej platformy muzyki i oglądali muzyczne filmy oraz teledyski.

YouTube na swoim oficjalnym blogu zapowiada, że Music Key będzie usługą płatną - po okresie próbnym za dostęp do niego trzeba będzie zapłacić 7,99 dol. miesięcznie. Jednak w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Zalewski, communications & public affairs manager w Google Polska podkreśla, że ten wydatek będzie się opłacał. - Muzyka na YouTube od lat jest dostępna w wersji bezpłatnej, finansowanej z reklam - mówi Zalewski. - Music Key to usługa premium, która umożliwia słuchanie muzyki bez reklam, z wyłączonym ekranem i w trybie offline. W krajach w których będzie działać Music Key, także bezpłatna wersja muzyki na YouTube uzyska znacznie wyższą jakość, m.in. dzięki jeszcze lepszemu uporządkowaniu muzyki i możliwości odsłuchiwania całych albumów dla prawie wszystkich wykonawców - podkreśla Zalewski. Rzecznik Google Polska nie chce zdradzić, ile muzycznych i filmowych plików znajdzie się w bibliotece nowego serwisu. - Nie podajemy dokładnej liczby, ale ze wszystkimi coverami, remixami, wersjami koncertowymi użytkownicy stworzyli z YouTube największy serwis z muzyką na świecie - twierdzi Zalewski. - W serwisie będą dostępne skatalogowane albumy i oficjalne nagrania wykonawców, jak również cała inna muzyka, która znalazła się na YouTube w kontekście danego wykonawcy.

Na oficjalnym blogu firmowym YouTube informuje, że w Music Key znajdą się między innymi wszystkie nagrania zebrane w serwisie Google Play Music, a więc ponad 30 mln piosenek. Zalewski zapowiada, że platforma będzie dostępna zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej - w postaci aplikacji przeznaczonej na początek do systemu operacyjnego Android, a później także iOS. Przedstawiciel Google nie zdradza, kiedy usługa pojawi się w Polsce. - Nie mamy takich informacji. Polska nie znajduje się na liście pierwszych siedmiu krajów gdzie usługa startuje. Ale pracujemy nad tym by pojawiła się jak najszybciej w kolejnych krajach, w tym także w Polsce - podkreśla Zalewski.

Przedstawiciele największych muzycznych serwisów streamingowych w internecie - Spotify i Deezera, a także polskiej platformy Muzo nie zdecydowali się skomentować faktu pojawienia się na rynku nowego gracza w postaci Music Key. Tłumaczą, że nie chcą odnosić się do poczynań konkurencji. Natomiast Artur Kurasiński, współtwórca MUSE - aplikacji służącej do głębokiej analityki kanału YouTube jest zdania, że najwięksi dostawcy usług streamingowych mogą czuć się zagrożeni wprowadzeniem Music Key. - Genialny pomysł - mówi Wirtualnemedia.pl Kurasiński. - YouTube wykorzysta swoją siłę i układy stworzone przez lata z największymi wytwórniami płytowymi, żeby zdominować obecny rynek streamingu. Na miejscu Spotify i innych graczy zacząłbym się bać - ostrzega Kurasiński.

Dołącz do dyskusji: YouTube uruchamia Music Key, własny serwis z muzyką. Bez reklam, ale za 7,99 dol. miesięcznie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl