SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmalały wydatki reklamowe w telewizji, gazetach, kinach i na outdoorze

W kwietniu br. polski rynek reklamowy w mediach pozainternetowych cennikowo wart był 2 proc. mniej niż rok temu. Cennikowo mniej zarobiły telewizja, gazety, outdoor i kina. Wzrosły wydatki w radiu, magazynach i na reklamę indoorową.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Z danych przygotowanych przez Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły w kwietniu br. nieco ponad 2,5 mld zł. Było to 2 proc. mniej niż w kwietniu 2014 roku.

W omawianym okresie spadły wpływy reklamowe gazet, telewizji, outdooru i kin. Reklamodawcy zredukowali wydatki na reklamę w dziennikach o 7,7 proc., do 136 mln zł. Telewizja zarobiła o 5,9 proc. mniej niż rok temu - 1,46 mld zł, a firmy reklamy zewnętrznej - 9,6 proc. mniej (124,6 mln zł). Wydatki na reklamę kinową były w skali roku niższe o 7,4 proc. i wyniosły 72,1 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV 2014

IV 2015

zmiana proc.

Telewizja

1 550 390 922 zł

1 457 932 669 zł

-5,9

Radio

363 815 616 zł

412 303 250 zł

13,3

Gazety

147 318 960 zł

135 977 049 zł

-7,7

Magazyny

309 684 223 zł

329 655 853 zł

6,4

Outdoor

137 768 145 zł

124 573 777 zł

-9,6

Kina

77 854 759 zł

72 119 184 zł

-7,4

Indoor

2 171 930 zł

3 498 050 zł

61,1

Razem

2 589 004 555 zł

2 536 059 832 zł

-2

Wzrost przychodów z reklam w kwietniu br. zanotowały natomiast radio, magazyny i indoor. Reklamodawcy na obecność w rozgłośniach radiowych wydali 412,3 mln zł - o 13,3 proc. więcej niż rok temu. Za reklamy na łamach magazynów zapłacili łącznie 329,7 mln zł (6,4 proc. więcej), a na reklamę indoorową przeznaczyli 3,5 mln zł (61,1 proc. więcej).

Dołącz do dyskusji: Zmalały wydatki reklamowe w telewizji, gazetach, kinach i na outdoorze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl