Kultura 2024-09-19

Co oglądaliśmy na Netfliksie w pierwszej połowie 2024 roku?

„Kolory zła: Czerwień”, Netflix „Kolory zła: Czerwień”, Netflix

Netflix udostępnił swój najnowszy raport zaangażowania, który pokazuje, co użytkownicy platformy oglądali od stycznia do czerwca 2024 roku. Wzięto pod uwagę czas oglądania danej produkcji oraz łączny czas, który subskrybenci Netfliksa spędzili globalnie na oglądaniu treści tej platformy. Jak się okazuje, widzowie na świecie poświęcili łącznie 94 miliardy godzin na oglądanie filmów i seriali giganta streamingu w pierwszym półroczu 2024.

Netflix w swoim raporcie podkreśla, że dobre historie mogą pochodzić z dowolnego miejsca i cieszyć się sympatią widzów na całym świecie. Cztery z 10 największych w tym roku seriali pochodziły z Wielkiej Brytanii („Już mnie nie oszukasz” - 108 milionów obejrzeń, „Reniferek” - 88 milionów, „Dżentelmeni” - 76 milionów i „Jeden dzień” - 39 milionów).

Nieanglojęzyczne hity Netfliksa

Nieanglojęzyczne historie były również bardzo popularne, stanowiąc prawie 1/3 całości oglądania w tym półroczu. W tym zakresie prym wiodły produkcje z Hiszpanii („Śnieżne bractwo” - 104 miliony obejrzeń, „Berlin” - 49 milionów, „Sprawa Asunty” - 31 milionów oraz „Dość milczenia” - 25 milionów) oraz Korei („Królowa łez” - 29 milionów, „Parasyte: The Grey” - 25 milionów oraz „Mój demon” - 18 milionów). Sukcesy święciły również tytuły z Francji („Rekiny w Sekwanie” - 85 milionów), Włoch („Rzeźbiarz łez” - 53 miliony), Japonii („City Hunter” -16 milionów) oraz Indii („Heeramandi: Bazar diamentów” - 15 milionów). Polskie filmy również odnotowały sukcesy w pierwszym półroczu 2024 roku – „Kolory zła: Czerwień” (40 milionów obejrzeń) oraz „Nic na siłę” (27 milionów obejrzeń).

„Bridgertonowie” to kluczowa seria Netfliksa

Produkcje z uniwersum „Bridgertonów” zanotowały 189 milionów obejrzeń w pierwszej połowie 2024 roku, z czego tylko sezon trzeci 92 miliony obejrzeń w mniej niż dwa miesiące. W porównaniu do drugiej połowy 2023 roku, obejrzenia serialu „Królowa Charlotta: Opowieść ze świata Bridgertonów” (24 miliony) podwoiły się w tym półroczu, a w przypadku sezonów 1 i 2 „Bridgertonów” - wzrosły pięciokrotnie.

Wyniki oglądalność seriali i filmów gatunkowych Netfliksa

Produkcje z gatunku akcji i przygodowych takie jak „Dama” (144 miliony) z Millie Bobby Brown oraz „Skok w przestworzach” (129 milionów) z Kevinem Hartem oraz seriale, takie jak „Kanciarze” (16 milionów), „Chłopiec pochłania wszechświat” (13 milionów), „Yu Yu Hakusho” (8 milionów) oraz najnowszy sezon „Łasucha” (16 milionów) cieszyły się dużym zainteresowaniem subskrybentów.

Quality tv na Netfliksie

Przed telewizorami widzowie zasiadali również, by oglądać prestiżowe seriale i filmy, takie jak nagrodzone Emmy produkcje „Ripley” (9 milionów) oraz „The Crown” (12 milionów obejrzeń finałowego sezonu), nominowane do Emmy seriale „Griselda” (69 milionów), „Problem trzech ciał” (52 miliony) oraz film „Mocny temat” (19 milionów), obok tak innych hitów jak „Zostaw świat za sobą” (41 milionów) oraz „Hit Man” (31 milionów).

Romans króluje na Netfliksie

Romans w każdym wydaniu przyciągał uwagę widzów, jak na przykład komedia romantyczna „Matka panny młodej” (78 milionów), dramaty miłosne takie jak „Doktor Kryzys” (14 milionów) oraz wyciskacze łez typu „Heartstopper” (5 milionów obejrzeń dla dwóch sezonów).

Widzowie oglądali również treści komediowe – „The Roast of Tom Brady” (22 miliony) oraz „Dave Chappelle: The Dreamer” (17 milionów) czy „Samce Alfa” (14 milionów obejrzeń dla dwóch sezonów) oraz „Młody Sheldon”, który zanotował 106 milionów obejrzeń swoich dwóch sezonów.

Czytaj także: Twórca „Reniferka” ma nową umowę z Netfliksem

Powróciły również produkcje dla fanów gatunku reality tv – „Miłość jest ślepa” (21 milionów), „Doskonale dopasowani” (11 milionów) oraz „Czy to ciasto?” (9 milionów).

Gatunek animacji dostarczył filmów uwielbianych przez rodziny oglądające wspólnie przed telewizorem: „The Super Mario Bros. Movie” (80 milionów), „Minionki” (73 miliony) oraz „Dzieciak rządzi” (64 miliony).

Najchętniej oglądane dokumenty również trafiały do fanów różnych tematów: “Amerykański koszmar” (55 milionów), “Najwspanialsza noc w historii popu” (25 milionów) oraz „Formuła 1: Jazda o życie” (12 miliony).

4

Autor: Małgorzata Major

0

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas