Apple, KFC i Sprint z najbardziej wpływowymi szefami marketingu (top 10)
Phil Schiller, dyrektor marketingu koncernu Apple, został uznany za najbardziej wpływowego marketingowca w rankingu „Forbesa”. Za nim uplasowali się Kevin Hochman z KFC oraz Kevin Crull z firmy Sprint.
Phil Schiller okazał się najlepszy drugi rok z rzędu w rankingu „Forbesa” i ScribbleLive grupującego najbardziej wpływowych dyrektorów marketingu (CMO) na świecie. W komunikacie towarzyszącym opublikowaniu listy podkreślono sukcesy Schillera we wprowadzaniu na rynek nowych produktów Apple’a - iPhone’a 6S, iPada Pro oraz systemu iOS 9.
Na drugim miejscu rankingu znalazł się Kevin Hochman z KFC, na trzecim zaś Kevin Crull ze Sprint. „Forbes” podkreśla, że wśród najbardziej wpływowych CMO roku 2015 najliczniej reprezentowana jest branża motoryzacyjna – 10 przedstawicieli firm produkujących samochody znalazło się w 50-tce zestawienia.
Okazuje się też, że spora część CMO ujętych w rankingu to osoby pełniące swoje funkcje stosunkowo krótko – 11. z nich zasiada na fotelu szefa marketingu mniej niż rok. Z kolei 7. kieruje swoimi działami marketingu od ponad dekady.
Trzy czwarte CMO obecnych na liście „Forbesa” pracuje w przedsiębiorstwach działających w segmencie B2C, a jedynie 6 proc. w branży B2B. Wśród osób śledzonych przez większość szefów marketingu w mediach społecznościowych są Arianna Huffington i Richard Branson.
Top 10 najbardziej wpływowych dyrektorów marketingu 2015 roku
1. Phil Schiller – Apple
2. Kevin Hochman – KFC
3. Kevin Crull – Sprint
4. Olivier Francois – Fiat Chrysler
5. Beth Comstock – GE
6. Scott Moffitt – Nintendo
7. Geoff Morrell – BP
8. Martine Reardon – Macy’s
9. Keith Weed – Unilever
10. Alain Visser – Volvo
Ranking został sporządzony na podstawie analizy danych zebranych pomiędzy majem a wrześniem br. wśród 500 przedsiębiorstw znajdujących się na liście Forbes Global 2000 oraz w rankingu najbardziej wartościowych marek świata.
Dołącz do dyskusji: Apple, KFC i Sprint z najbardziej wpływowymi szefami marketingu (top 10)