Wydawca „Harvad Business Review Polska”: mniej z wydawnictw i reklam, więcej ze szkoleń
Spółka Ican, wydająca polską wersję magazynu „Harvad Business Review”, w ub.r. zanotowała 35,17 mln zł wpływów sprzedażowych i 6,04 mln zł zysku netto, wobec 35,4 mln zł przychodów i 4,65 mln zł zysku rok wcześniej. Większość wpływów osiąga z usług edukacyjnych, a zmalały jej przychody z wydawnictw i reklam.
Ican, oprócz „Harvad Business Review Polska” publikujący książki zanotował spadek wpływów z działalności wydawniczej o 8,9 proc. - z 10,18 do 9,17 mln zł. Natomiast przychody reklamowe zmalały aż o 38,1 proc. do 724 tys. zł, a z konferencji i eventów - o 1,8 proc. do 2,34 mln zł.
Więcej niż przed rokiem firma zarobiła natomiast w segmencie edukacyjnym. Jej przychody ze usług edukacyjnych poszły w górę o 4,1 proc. do 17,49 mln zł, a z programów e-learningowych o 19,5 proc. do 3,78 mln zł.
Natomiast wpływy z badań, projektów strategicznych i produktów specjalnych zmalały z 1,41 do 1,22 mln zł (czyli o 13,3 proc.).
Koszty w dół, wyższy zysk
W ub.r. firma poniosła 29,05 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 30,52 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 4,8 proc. Wydatki na usługi obce zmalały o 4,5 proc. do 22,58 mln zł.
Znacząco w dół poszły też nakłady na wynagrodzenia (z 4,59 do 4,44 mln zł), zużycie materiałów i energii (z 970,3 do 729,8 tys. zł) oraz amortyzację (z 467,6 do 442,8 tys. zł). W ub.r. w spółce było zatrudnionych średnio 11 osób na etatach, o trzy mniej niż w 2017
W efekcie zysk sprzedażowy Ican zwiększył się z 4,89 do 6,13 mln zł. Podobnie poprawiły się zysk brutto i netto - z 4,65 do 6,04 mln zł.
Udziałowcami firmy są członkowie jej zarządu: prezes Witold Jankowski i wiceprezes Andrzej Jacaszek. Zeszłoroczny zysk w całości został im wypłacony jako dywidenda.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Harvad Business Review Polska”: mniej z wydawnictw i reklam, więcej ze szkoleń