Kino Świat, Mattel, Procter & Gamble i Lidl zwiększyły wydatki reklamowe - w dół Unilever (TOP 10)
W maju br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Kina Świat były ponad siedem razy wyższe niż rok wcześniej, a Mattel Poland - ponad dwukrotnie większe. Wzrosty budżetów o ponad 50 proc. osiągnęły Procter & Gamble Polska i Lidl Polska, a spory spadek zanotował Unilever Polska.
Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu i rabatów udzielanych przez media) w maju br. wyniosły 2,75 mld zł, o 35,18 mln zł więcej niż rok wcześniej. Daje to wzrost o 1,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu ten wzrost wyniósł 5,4 proc. (zobacz szczegóły), a w całym I kwartale - 7,8 proc. (więcej na ten temat).
>>> Discovery i TVP więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)
W maju br. Aflofarm Farmacja Polska cennikowo przeznaczył na reklamy 79,28 mln zł, o 8,42 mln zł więcej niż rok wcześniej (wzrost o 11,9 proc.), a Orange Polska - 65,77 mln zł, o 2,29 mln zł więcej niż przed rokiem (3,6 proc. w górę).
W czołowej dziesiątce zdecydowanie największy wzrost osiągnęło Kino Świat, którego budżet w skali roku podskoczył z 5,48 mln zł do 41,47 mln zł, czyli o aż 656 proc. Wydatki Mattel Poland zwiększyły się o 20,14 mln zł (to 122 proc. w górę), Procter & Gamble Polska - o 20,15 mln zł (78,7 proc. w górę), a Lidl Polska - o 16,4 mln zł (57,6 proc. w górę).
Kompania Piwowarska zainwestowała w reklamy więcej niż przed rokiem o 8,9 mln zł (wzrost o 39,3 proc.), L’Oréal Polska - o 4,32 mln zł (14 proc. w górę), a P4 - o 2,84 mln zł (10,8 proc. w górę).
Jako jedyna firma w czołowej dziesiątce spadek wydatków zanotował Unilever Polska. Jego budżet zmalał o 13,06 mln zł (to 21,3 proc. w dół).
>>> Rośnie wartość reklamy online, reklama mobilna zyskała ponad 100 proc.
Najwięksi reklamodawcy |
||
(wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
V 2013 |
V 2014 |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
70 857 902 zł |
79 282 122 zł |
ORANGE POLSKA |
63 471 790 zł |
65 766 949 zł |
UNILEVER POLSKA |
61 272 222 zł |
48 215 243 zł |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
25 585 276 zł |
45 732 896 zł |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
28 479 665 zł |
44 880 567 zł |
KINO ŚWIAT |
5 483 540 zł |
41 469 280 zł |
MATTEL POLAND |
16 540 776 zł |
36 681 197 zł |
L'OREAL POLSKA |
30 944 897 zł |
35 262 865 zł |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
22 631 055 zł |
31 529 537 zł |
P4 |
26 317 218 zł |
29 157 684 zł |
wszyscy reklamodawcy |
2 719 450 528 zł |
2 754 631 157 zł |
Dołącz do dyskusji: Kino Świat, Mattel, Procter & Gamble i Lidl zwiększyły wydatki reklamowe - w dół Unilever (TOP 10)