Koronawirus napędza sprzedaż gier. Rekordowe 10 mld dolarów w marcu 2020 roku
W marcu 2020 roku globalne wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych osiągnęły rekordowy poziom 10 mld dolarów - wynika z danych SuperData. Użytkownicy izolowani w dobie koronawirusa najwięcej wydali na gry mobilne, a wśród najpopularniejszych tytułów są Dungeon Fighter Online, Animal Crossing: New Horizons oraz Honour of Kings.
SuperData to należąca do Nielsena firma analityczna zajmująca się rynkiem elektronicznej rozrywki, w tym także sytuacją w segmencie gier komputerowych.
Rekordowe wydatki
SuperData opublikowała najnowsze dane potwierdzające, że użytkownicy pozostający w domowej izolacji w związku z pandemią koronawirusa coraz chętniej poszukują rozrywki w grach wideo.
Według statystyk w marcu br. globalne wydatki na cyfrowe wersje gier osiągnęły rekordowy poziom 10 mld dol., co oznacza wzrost o 11 proc. rok do roku.
Największy wzrost o 15 proc. do kwoty 5,7 mld dol. zanotował segment gier mobilnych. Na 2. miejscu znalazł się przedział gier przeznaczonych na konsole, na które wydano łącznie 1,5 mld dol. po wzroście w skali roku o 64 proc. Z kolei wydatki na tytuły do komputerów PC wzrosły o 56 proc. do poziomu 567 mln dol.
Analitycy SuperData zauważają, że dwa ostatnie typy gier cieszyły się w marcu br. szczególną popularnością na rynkach w USA i Europie, gdzie pandemia koronawirusa ma obecnie najbardziej dotkliwy przebieg.
Najpopularniejsze tytuły
Według zestawienia SuperData w marcu br. w segmencie tytułów na PC najwięcej przychodów osiągnęła gra Dungeon Fighter Online, wśród gier na konsole liderem jest Animal Crossing: New Horizons, zaś spośród gier mobilnych najwięcej zarobił tytuł Honour of Kings.
Analitycy podają przykłady świadczące o tym, że w dobie koronawirusa konkretne tytuły osiągają rekordowe dla siebie wyniki. Gra Animal Crossing: New Horizons w marcu br. sprzedała się w liczbie 5 mln sztuk, co jest najlepszym miesięcznym wynikiem w historii gier konsolowych.
Dodatek Call of Duty: Modern Warfare zwiększył o 159 proc. liczbę miesięcznych użytkowników zarabiając kwotę 62,7 mln dol. Z kolei gra Doom Eternal sprzedała się w liczbie 3 mln sztuk w ciągu miesiąca przebijając zdecydowanie wynik z maja 2016 r., gdy tytuł zadebiutował na rynku osiągając sprzedaż w wysokości 957 tys.
W całym 2019 r. globalna sprzedaż gier osiągnęła wartość 120,1 mld dolarów. Największy udział w rynku miał segment mobilny z przychodami na poziomie 64,4 mld dolarów, zaś w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów były Fortnite, Call of Duty: Modern Warfare 2019 i NBA 2K20.
Dołącz do dyskusji: Koronawirus napędza sprzedaż gier. Rekordowe 10 mld dolarów w marcu 2020 roku