Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)
Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach były w I kwartale br. wyższe o 2,3 proc. wobec tego samego okresu ub.r. Największy wzrost nakładów na promocję swoich marek zanotowały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl Polska. Orange jako jedyny marketer z czołówki zredukował budżet reklamowy.
Tradycyjne media zarobiły na reklamach w I kwartale br. ponad 7,2 mld zł. Było to 2,3 proc. więcej niż w takim samym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Przez trzy pierwsze miesiące br. zainwestowała w promocję swoich marek 572,8 mln zł, zwiększając wydatki o 16,7 proc. w skali roku. W marcu firma reklamowała m.in. odżywki Formotiva Pharma Nutricion - w ich spotach wystąpił aktor Tomasz Oświeciński.
Drugie miejsce zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami reklamowymi w wysokości 261,8 mln zł - wyższymi rok do roku o 19,7 proc. Trzecia lokata należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska, która w omawianym okresie zwiększyła wydatki o 37,9 proc., do 146,1 mln zł. W połowie marca firma zaczęła promocję, w której do zdobycia były rodzinne książki z przepisami.
Wśród pozostałych czołowych reklamodawców I kwartału br. największy wzrost wydatków zanotowały firmy: Natur Produkt Zdrovit (o 62,6 proc., do 98,3 mln zł) i Volkswagen Group Polska (o 55,8 proc., do 115,2 mln zł).
O ponad jedną trzecią więcej niż rok temu przeznaczyła na reklamy firma Terg, która w minionym kwartale wydała 100,5 mln zł (wzrost o 32,4 proc.). Niewiele mniejszy wzrost (26,3 proc.) zanotowała firma farmaceutyczna USP Zdrowie - jej reklamy warte były w I kwartale br. 130,6 mln zł.
O 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej wydał operator komórkowy T-Mobile Polska (106,7 mln zł), a Ferrero Polska przeznaczyło 118,4 mln zł, po wzroście o 9,9 proc. w skali roku.
Spośród firm obecnych w zestawieniu jedynie Orange Polska zredukował budżet reklamowy - o 23,9 proc., ze 125,2 do 95,2 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-III 2016 |
I-III 2017 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
490 954 715 zł |
572 754 165 zł |
16,7 |
KINO ŚWIAT |
218 739 041 zł |
261 759 794 zł |
19,7 |
LIDL |
105 960 576 zł |
146 112 139 zł |
37,9 |
USP ZDROWIE |
103 372 463 zł |
130 577 356 zł |
26,3 |
FERRERO POLSKA |
107 720 698 zł |
118 436 043 zł |
9,9 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
73 953 342 zł |
115 209 863 zł |
55,8 |
T-MOBILE POLSKA |
94 325 711 zł |
106 748 211 zł |
13,2 |
TERG |
75 896 943 zł |
100 521 804 zł |
32,4 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT |
60 435 705 zł |
98 290 679 zł |
62,6 |
ORANGE POLSKA |
125 168 614 zł |
95 225 169 zł |
-23,9 |
Razem |
7 052 733 654 zł |
7 213 025 542 zł |
2,3 |
Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)