Toyota reklamuje się na YouTube
Toyota rozpocznie w tym tygodniu nową, pod wieloma względami wyjątkową kampanię reklamową modelu 2009 Corolli - informuje Wall Street Journal Polska.
Nowatorskość kampanii polega na tym, że tradycyjne spoty telewizyjne mają zostać zastąpione reklamami w serwisie internetowym YouTube. Toyota zrezygnowała z promocji w innych środkach przekazu ponieważ chce, by użytkownicy nie tylko mogli obejrzeć reklamę, ale także w niej uczestniczyć. Ponadto firma nie umieściła tradycyjnych reklam na wielu stronach internetowych, żeby nie zrazić do siebie klientów.
Centralnym punktem kampanii jest witryna Best in Jest, specjalnie przygotowana dla Toyoty. Algorytm stworzony przez YouTube wyszukuje najlepsze, najzabawniejsze pliki umieszczone w ciągu tygodnia, które można obejrzeć na witrynie koncernu. Dodatkowo Toyota przygotowała konkurs dla pomysłodawców dowcipnych filmów, w którym nagrodą jest 25 tys. dol.
Projekt od strony strategicznej i kreatywnej zrealizowała agencja Saatchi&Saatchi, natomiast YouTube nadzorował aspekt technologiczny kampanii.
Dołącz do dyskusji: Toyota reklamuje się na YouTube