SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vercom kupuje Freshmail za 25 mln zł

Notowany na warszawskiej giełdzie Vercom podpisał umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Freshmail za 25 mln zł - poinformował Vercom w komunikacie. Kwota ta została powiększona o 2,78 mln zł zgromadzone na rachunkach bankowych Freshmail.

Cała kwota transakcji zapłacona została ze środków pozyskanych przez Vercom w procesie IPO.

Umowy przewidują dla sprzedającego dodatkowe wynagrodzenie z tytułu sprzedaży udziałów, w kwocie nie większej niż 2 mln zł w przypadku osiągnięcia przez Freshmail określonych w umowach wyników finansowych za rok obrotowy 2021 i rok obrotowy 2022 zrealizowanych przy udziale sprzedającego i jego kadry menadżerskiej (okres zaangażowania).

- Cieszę się, że łączymy siły z FreshMailem, jest to jeden z kluczowych dostawców usług e-mail marketingu w Polsce z mocnym i rozpoznawalnym brandem. Wierzę, że wspólnie stworzymy bardzo silny podmiot, który śmiało będzie mógł konkurować z globalnymi graczami w segmencie CPaaS - komentuje Krzysztof Szyszka, prezes Vercomu.

- Dzięki transakcji rozszerzamy bazę o ponad 6,5 tys. klientów, co umożliwia mocne synergie cross-sellingu naszych komplementarnych kanałów komunikacji, w szczególności SMS, ale również push i OTT. Dostrzegamy także znaczące synergie kosztowe i przychodowe związane ze zwiększeniem rentowności biznesu FreshMail - dodaje.

- Transakcja zakłada wejście w struktury Grupy Vercom, jednak wciąż pozostajemy pod silnym i rozpoznawalnym brandem FreshMail, który od lat konsekwentnie budujemy i rozwijamy. Dla naszych klientów, w najbliższym czasie będziemy mieli możliwość dostarczenia kompleksowej oferty wielu kanałów komunikacji tj. e-mail, SMS, OTT oraz push. Liczymy, że obecność w Grupie Vercom pozwoli nam na dynamiczny rozwój naszej platformy w tak, aby nasi Klienci mogli korzystać z jeszcze szerszej gamy usług bez konieczności używania wielu narzędzi - zapowiada Krzysztof Adamus, wiceprezes FreshMail.

Vercom zadebiutował na warszawskiej giełdzie

FreshMail to dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Z grupą współpracuje ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i małe i średnie firmy.

Vercom zadebiutował na giełdzie na początku maja. Cena emisyjna w ofercie publicznej spółki wynosiła 45 zł. Oferta objęła 4 mln nowo emitowanych akcji, a także 1 mln akcji sprzedawanych przez założycieli, stanowiących 6,91 proc. kapitału spółki.

Vercom to spółka technologiczna, tworząca platformy komunikacyjne w chmurze, które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji.

W 2020 roku przychody Vercomu wzrosły o 49 proc. rdr do 116,6 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 26,3 mln zł, a zysk netto 19,4 mln zł.

Większościowym akcjonariuszem Vercomu jest inna notowana na GPW spółka - R22.

Dołącz do dyskusji: Vercom kupuje Freshmail za 25 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lato
Sare (teraz Digitree) debiutował parę lat temu na GPW przy kapitalizacji 50 mln zł, więc ta wycena i wyniki dość słabe. Nie zmienia to faktu, że branża się konsoliduje i dojrzewa. Powodzenia.
odpowiedź
User
Mały
Gdyby wszyscy akcjonariusze Sare chcieli sprzedać wszystkie akcje tej spółki to jej cena by drastycznie spadła 😀

Dlatego kapitalizacji nie należy mylić z wyceną a tym bardziej ceną transakcyjną - to zupełnie różne wartości
odpowiedź