Właściciel sklepów MediaMarkt rozstrzygnął wielki przetarg mediowy
Firma MediaMarktSaturn, właściciel sieci sklepów MediaMarkt, zakończyła trwający od wielu miesięcy przetarg na obsługę mediową. Był to największy międzynarodowy przetarg w jej historii.
Spółka MediaMarktSaturn zakończyła właśnie proces przetargowy na nową agencję mediową, który po raz pierwszy w jej historii miał wymiar międzynarodowy, bo dotyczył Europy.
Przetarg miał charakter wieloetapowy, trwał blisko osiem miesięcy, a zaproszono do niego cztery główne sieci agencji medialnych. Był to również największy międzynarodowy przetarg w historii MediaMarktSaturn. Jego celem była dalsza optymalizacja strategii i planowania, zwiększenie wydajności i rozwój najnowocześniejszych możliwości poprzez spersonalizowaną komunikację opartą na danych.
Firma do współpracy wybrała holding Publicis Groupe, co oznacza, że w przypadku rynku polskiego zostanie zakończona współpraca z dotychczasową agencją mediową sieci sklepów MediaMarkt Polska - UM (IPG Mediabrands). Nowa agencja mediowa rozpocznie współpracę z firmą w październiku br.
Nowy poziom współpracy, nowe możliwości technologiczne
Spółka podkreśla, że “nowa konfiguracja z międzynarodową siecią mediową Publicis zapewnia właściwą równowagę między globalnym, wydajnym zarządzaniem mediami a lokalnie dostosowanym wdrażaniem taktyki. Dzięki nowej platformie opartej na danych wykorzystywany jest pełny potencjał: od tworzenia i wykorzystania spostrzeżeń w celu zoptymalizowanego planowania, przez doskonałe targetowanie w różnych kanałach, po kompleksową analitykę i raportowani”.
Konsolidacja obsługi mediowej w jednej sieci agencji ma umożliwić nowy poziom wymiany pomiędzy 11 rynkami, na których działa MediaMarktSaturn. - Nowe możliwości technologiczne w obszarze ad-tech-stack powinny także zapewnić efektywniejsze wykorzystanie budżetu mediowego i ciągłą optymalizację efektywności kampanii w czasie rzeczywistym. Tworzymy doskonale połączoną w sieć podstawę, która zapewni nam nową inteligencję i nowy dostęp do analiz. To jeszcze bardziej wzmocni nasz marketing w sposób oparty na danych – powiedział Michael Schuld, CCMO w MediaMarktSaturn.
Dołącz do dyskusji: Właściciel sklepów MediaMarkt rozstrzygnął wielki przetarg mediowy